Toen water nog niet uit het kraantje kwam!

Op 1 van mijn laatste wandelingen trof ik nog een waterput aan.Ik herinner me nog goed hoe het even oefenen was om de emmer in het water te laten ploffen zonder veel te roeren en je hem dan naar boven trekken moest zonder te morsen.

Wat zijn we nu toch eigenlijk verwende mensen.

Een oude waterput

9 reacties op “Toen water nog niet uit het kraantje kwam!”

  1. verwend of niet
    wel makkelijker
    geniet de dag

    Like

  2. ha die Marylou , ja de golven stonden er hoger dan in de put hier boven haha
    ik had een pracht dag en ook prachtig weer
    en zal nu weer aan het werk
    mzl

    Like

  3. Wij vinden het heel normaal dat water de kraan komt, en je staat er niet bij stil dat het in vroeger tijden wel anders is geweest.

    Like

  4. Zo zie je maar dat vroeger niet alles beter was🙂

    Like

  5. Mijn opa had vroeger zo’n put bij zijn spporhuisje.
    leuk om te zien tijdens je wandeling.
    Groetjes

    Like

  6. mogge Marylou
    ja zonder telefoon is helemaal erg zeker in jullie geval
    hier alles weer in orde
    fijne dag

    Like

  7. ha die Marylou
    ik net terug van een kleine wandeling in m’n tuintje en zo naar het werk
    ja die politci zouden zich moeten schamen
    ik wens je evenzo goed een fijne dag

    Like

  8. Moet er toch niet aan denken… we vinden het vanzelfsprekend dat het water uit de kraan komt. Het zou wel heel erg behelpen zijn als we terug in de tijd zouden moeten…. Het heeft je een mooie foto opgeleverd!

    Like

  9. Ik vind die maisvelden super, vroeger liep ik daar graag doorheen. Voelde je je een beetje van de hele wereld afgesloten. En ja wij zijn tegenwoordig verwend, tegenwoordig??? ik ken niet anders dan water uit de kraan, nooit met een emmertje uit een put hoeven halen. Eigenlijk wel jammer, heeft toch ook wel iets😉 Toch wel blij dat ik gewoon lekker onder de douche of in een heerlijk schuimbad mag duiken. Och wat ben ik weer dubbel aan het kletsen. Lieve groet en weer graag hier wat rondgefladderd.

    Like


Geef een reactie

