Kunstschatten in Begijnhofkerk in Lier

De Begijnhofkerk is altijd gesloten wat een tegenstelling met enkele jaren geleden.

Diefstallen en  vandalen zijn daar de rede van.Je kan de kerk nog alleen bezoeken na afspraak met een gids of tijdens diensten in de kerk. Je ziet hier de rechter zijbeuk. Alles is hier gemaakt uit witte Carrara  marmer.

8 reacties op “Kunstschatten in Begijnhofkerk in Lier”

  1. ha die Marylou
    dank je voor je lieve woorden , ach ik wandel graag en dit is net een leuk rondje bij me achter zeg maar
    helaas worden dit soort gebouwen door bendes leeg geroofd , en ik hoop dat al die kunst goed te bewaken is , daar ligt ook een hele geschiedenis
    voor nu wens ik je een goede nachtrust

    Like

  2. Het is toch triest dat zo’n kerk gesloten moet blijven terwijl er zo veel moois te zien is……een mooie foto hoor Marylou.

    Like

  3. Sprakeloos mooie, bewonder die architectuur.

    Like

  4. Architectuur en kunst die zeker tot mijn verbeelding spreekt. Jammer dat dit soort locaties steeds vaker worden gesloten

    Like

  5. ik kom ook graag eens in een kerk binnen om er rond te neuzen. Veel rijkdom die vergaard werd in de voorbije eeuwen, op de kap van de arme werkmensen…

    Like

  6. Wat een prachtig licht in deze kerk, heel bijzonder die wit marmeren zuilen

    Like

  7. E’ bellissima!!!

    Like

  8. Te gek voor woorden dat zo’n kerk gesloten moet blijven.

    Like


Geef een reactie

