Uitnodigend

Op de “Oude markt in Leuven nodigt de kotmadam u uit even mee in het zonnetje te komen zitten. De bronzen dame heeft blinkende plekken door de aanrakingen van studenten en toeristen die op haar schoot gaan zitten of haar omarmen.
Het amusante bronzen beeld van Fred Bellefroid werd ingehuldigd in 1985  kostte 20.000 euro en was een geschenk van VVV aan de stad Leuven. Het riep gemengde gevoelens op omdat het niet beantwoordt aan het beeld van een typische kotmadam: oud en volslank.
Deze jeugdige, aantrekkelijke kotmadam zal de studenten wel meer bevallen.

8 reacties op “Uitnodigend”

  1. mogge Marylou
    heb ff bij google gekeken wat er met een kotmadam werd bedoeld , nu deze dame staat er keurig beschreven
    ja ze zal wel wat handjes over het lijf gekregen hebben aan de glimmende plekken te zien , boy’s wil be boy’s
    Ik dank je voor je reactie , ja ik maak altijd veel fototjes , ik zie zo veel moois maar ja het cameraatje is er maar een kleine , was al blij dat ik de Zilverreigers aardig in beeld kreeg
    geniet de dag

    Like

  2. Molto bella questa signora in bronzo, la tua foto la ritrae benissimo!!
    Ciao, Pat

    Like

  3. wat een leuk beeld, ze laat wel de koffie op de stoep lopen ;-))

    Like

  4. Die zit er mooi bij. Wat is ze mooi gemaakt

    Like

  5. ik heb er al naast gezeten, ik vind het wel een mooi beeld!

    Like

  6. Ik vind dit een hele mooie verschijning, Marylou. Slank en broos ogend, maar toch ijzersterk.

    Like

  7. ik heb ook maar even gegoogled Marylou. Ik vind haar zeker een mooie verschijning en in brons kan het bij mij al haast niet verkeerd zijn

    Like

  8. Mooi beeld hoor

    Like


Geef een reactie

