Badende ooievaar

In mijn omgeving kan je in weiden of langs de weg geen ooievaars zien .In de zoo van Plankendael strijken alle jaren meer dan 100 ooievaars neer ,bouwen er hun nest, broeden de eieren uit en vertrekken nadien richting warmere oorden. Ik ben er een kijkje gaan nemen. Ze vlogen er op en aan. Ik zag er 1 een bad nemen in de waterplas van de olifanten.

11 reacties op “Badende ooievaar”

  1. ha die Marylou
    ik had het geluk er wat in de vrije natuur te zien nestelen
    en ik zal daar weer langs fietsen om te zien of zij er weer zijn

    Like

  2. Een mooie foto met de vleugels zo wijd uit elkaar Marylou.

    Like

  3. Wat mooi en zeker tegen deze achtergrond!

    Like

  4. Slim. Een beschermde omgeving en eten zat…
    Mooie foto!

    Like

  5. Heel mooi. In een dierentuin horen natuurlijk ook ooievaars thuis🙂

    Like

  6. wij zijn gisteren met onze kleinzoon gaan fietsen, en in de Brielmeersen was er een ooievaarsnest te bewonderen!

    Like

  7. Bellissimo scatto!!!

    Like

  8. ha die Marylou
    ben blij met je glimlachjes😉
    slaap wel

    Like

  9. Vroeger had je ze bij mij in de buurt veel. Vervolgens zijn ze door het landbouwgif in hun voedsel (kikkers) jaren niet te zien geweest. Maar stilaan worden ze toch weer redelijk algemeen, hier in de uiterwaarden van de IJssel.

    Gr. Henk

    Like


Geef een reactie

