Gemene haag met doornen

Berberis of zuurbes is een winterharde bladverliezende haag met gemene, vlijmscherpe doornen.
Ze heeft klein bruinkleurend blad en kleine klokvormige  gele bloempjes met vuilrode streepjes
Bloeit in mei-junibloempjes

13 reacties op “Gemene haag met doornen”

  1. ja die moet je niet zonder handschoenen aanpakken
    maar het is wel een mooie bloem

    Like

  2. Heel mooi – en dan die kleuren !

    Like

  3. Ha brutte spine, ma è una bella pianta con fiori molto delicati. Molto bella!!!

    Like

  4. ideaal om ongewenste bezoekers op afstand te houden dus…
    🙂

    Like

  5. Hé, deze berberis heb ik langs mijn volkstuin staan. Mijn buurman heeft hem er uitgegooid omdat er zoveel slakken inzaten, maar ik ben nog steeds gek met de haag. Ondanks dat ik hem twee keer per jaar moet snoeien.

    Like

  6. Inderdaad een mooi maar stekelig stukje flora

    Like

  7. Deze stond volgens mij ook rond mijn oude basisschool. Vind kleur van de bloemetjes wel erg mooi uitkomen op de foto.

    Like

  8. ja Marylou
    die zijn weer geschiedenis
    morgen zonnig en redelijk van temperatuur , minder wind ook
    dat fiets ik ff een rondje polder en hoop nog mooie tulpenvelden te zien
    slaap wel

    Like

  9. Nou ja, het lukt je dan weer van iets gemeens iets moois te maken. De magie van een foto…

    Like


Geef een reactie

