Bloedmooie pioenen

Op deze moederdag voor alle moeders een zoen van een pioen.

 

Pioenen zijn prachtbloemen maar bij regen is het  hun schoonheid zo voorbij.

Ze kunnen 80 jaar oud worden zijn bloedmooi en zijn duur in aankoop.Er zijn ook boompioenen die groeien op houtachtige stengels,ze verliezen hun blad maar de houtachtige stengels verdwijnen niet.Gewone pioenen sterven in de herfst volledig af.

Bloeien uw pioenen niet dan heb je ze vast te diep geplant,er mag maar een heel dun laagje aarde op liggen.

 

9 reacties op “Bloedmooie pioenen”

  1. De pioenroos buldert nu bij mij uit de grond.
    Maar de bloemen zitten nog verstopt in hele kleine knoppen.

    Ja, ik vind het een prachtbloem!

    Vrolijke weekendgroet,

    Like

  2. mogge Marylou
    dank je voor je lieve woorden
    en je hebt hier een pracht bloem staan en een wijze les
    geniet de dag

    Like

  3. Ik neem als moeder van drie kinderen deze bloem graag in ontvangst, dank je wel

    Like

  4. Ik ben geen Moeder, maar vind de pioenrozen wél erg mooi!

    Like

  5. Ze blinken in ieder geval niet uit door een bescheiden formaat maar deze grote bloemen zijn idd prachtig

    Like

  6. Ik neem aan dat ik als vader toch even naar jouw mooie foto van een pioenroos mag kijken, Marylou.🙂

    Like

  7. en ze ruiken ook zo heerlijk!!!

    Like

  8. So nice “old fashioned” colours.

    Like


Geef een reactie

