De kameleonspin

De kameleonspin kan de kleur aannemen van witte of gele bloemen zodat ze praktisch onzichtbaar zijn voor vogels.Ze behoort tot de familie van de krabspinnen.Deze spin weeft geen web.Het zijn afwachtende jagers.Komt een insect te dicht dan valt ze aan en boort gaatjes in het lichaam en zuigt het dan leeg .Ze kan als een kameleon van kleur veranderen en komt zo aan haar naam.

 

18 reacties op “De kameleonspin”

  1. Incredibile !!! Splendido scatto, complimenti!!

    Like

  2. ha die Marylou
    en ik hier , kijk zo leren we iedere dag weer
    ik sluit zo af , ben morgen al vroeg met de trein weg
    slaap wel

    Like

  3. Weer wat geleerd Marylou! Dank je! Trouwens ook een hele mooie foto.

    Gr. Henk

    Like

  4. Een bijzonder spin, en een naar mijn mening prijswinnende foto.

    Like

  5. Weer zo’n eng beestje maar de foto is werkelijk klasse!! Heel mooi!

    Like

  6. Wauw! Fascinerende foto! Heb je lang moeten wachten om deze te kunnen nemen?

    Like

    • Neen ik had geluk.Ik hield de vlieg in ’t oog en plots zag ik het gebeuren.De spin viel aan en ik kon de foto maken.Had zelfs nog de tijd om te bekijken uit welke hoek ik best de foto kon maken.

      Like

  7. je tovert hier de vreemdste namen tevoorschijn, Marylou!
    Had ik nog nooit van gehoord.
    En dit beestje lijkt me ook geen doetje, maar zolang ze maar vliegen en muggen pakt mag ze gerust haar gang gaan!
    🙂

    Like

    • Het was voor mij ook de eerste keer dat ik deze spin zag en wat opzoekwerk leverde me de naam en levenswijze.Ik wist niet dat er spinnen waren die geen net weefden.

      Like

  8. Wonderful and clear capture, MaryLou.🙂

    Like

  9. Een mooie macro van een speciale spin tegen een goede achtergrondkleur. Heel geslaagd!

    Like

  10. Prachtige foto marylou. Compliment voor je fotowerk

    Like

  11. Jeetje, ik moest echt ff zoeken, maar ik zie hem! Fraai!

    Like

  12. Fy, – the nasty spider!

    Like

  13. Impresionante, Un Gran Enfoque, Sin Duda Algo Muy Dificil De COnseguir… Saludos.

    Like


Geef een reactie

