Piepklein

Vandaag op vlinderwandeling met gids in Meerhout.Het was snikheet en zwoel maar het was een leerrrijke tocht waarbij we weer wat meer leerden over vlinders en ook enkele ongekende soorten  leerden ontdekken.Op de terug wandeling zag ik een piepklein lichtbruin vliegje (0.3 cm)  zitten. Achter de naam ben ik nog niet gekomen.Wie het weet mag me op het goede spoor zetten.Er werd gewandeld in de vallei van de Grote Nete.

11 reacties op “Piepklein”

  1. Hallo Marylou,
    Dank voor je fijne reacties! Zojuist heb ik heerlijk over je blog gedwaald en genoten van jouw foto’s.
    Het ziet er ook prachtig uit met voor elke foto een passende achtergrondkleur. Ik kom vaker langs!
    Hartelijke groet,
    Anita

    Like

  2. Heel mooi. De scherptediepte is heel kort maar wel precies goed en geeft je een prachtige vervaagde omgeving

    Like

  3. mogge Marylou
    ik kan je niet aan een naam helpen , maar die zal er zeker wel komen
    geniet de dag

    Like

  4. oeps deze foto is mooi van kleur, en de naam kan ik je niet aan helpen

    Like

  5. wat een mooie macro zeg, de naam ken ik helaas niet.

    Like

  6. dat is wel een heel mooie macro, echt schitterend!!

    Like

  7. Je hebt hem er mooi groot opgekregen!

    Like

  8. Hallo Marylou,
    Heb even zitten puzzelen op jouw beestje. Het lijkt de akkerdistelboorvlieg: xyphosia miliaria. En hij is te vinden op de akkerdistel.
    Ik hou wel van een puzzeltje🙂
    Groet, Anita

    Like

  9. Misschien dan wel piepklein maar wel mooi van kleur.
    Ik kan zo niet zien wat voor vlegje of het is maar je ehbt hem wel heel mooi vastgelegd🙂

    Like


Geef een reactie

