Ballet van de stervende zwaan

Ik heb heel lang naar deze jonge zwaan staan kijken.Volgend jaar zal ze spierwit zijn en nog meer opvallen maar want zijn die dieren toch beweeglijk.Ze deed me even denken aan de stervende zwaan uit de expressieve ballet-solo van de choreograaf Michel Fokine maar ze bleef niet lang onbeweeglijk zitten en was zeker niet stervend.Ze poetste heel haar verenkleed zeer nauwkeurig op en met haar lange hals plooide ze zich in de onmogelijke situaties.

11 reacties op “Ballet van de stervende zwaan”

  1. Prachtige fascinerende dieren….

    Like

  2. mogge Marylou
    ja dat zijn pracht vogels om te bekijken , sierlijk bij alles wat ze doen
    geniet de dag

    Like

  3. Een hele fraaie foto van deze jonge Zwaan Marylou, ze heeft het maar druk met poetsen hoor.

    Like

  4. het zijn wel mooie beestjes he!

    Like

  5. Stunning capture, Marylou. Swan Lake indeed.🙂

    Like

  6. De zwaan in een mooie pose vastgelegd in zijn dagelijkse was en poetsbeurt. Het is een heel ritueel

    Like

  7. Ik was wel in die buurt jaren terug Marylou , als ik zuid Engeland rond fietste
    wens je een goede nacht

    Like

  8. ja een zomerse wandeling op 2 november🙂 was heerlijk
    vandaag ben ik als het weer mee zit weer weg , zie blog

    Like

  9. Het is ook een van de sierlijkste grote watervogels die we hebben en al helemaal als ze aan ballet doen.
    Toch schrok ik wel ff van je aanhef toen ik je alerrt in de mail zag staan. Dacht werkelijk even dat
    het om een echte stervende zwaan ging maar gelukkig ging het om dit mooie exemplaar😉

    Like


Geef een reactie

