Stoer en uitdagend

Deze gestroomlijnde  reiger wandelde met een flinke tred over het grasveld zich helemaal niet storend aan mij Ik heb het gevoel dat hij me herkend  en ik er dus telkens dichterbij  geraak zonder dat hij wegvliegt.Hij heeft een fantastisch verenkleed met blauwe schijn. Hij eet vissen,kikkers,kleine zoogdieren  en durft ook al eens een jong vogeltje pakken.

14 reacties op “Stoer en uitdagend”

  1. Oehoe! Een pragtige foto! Ek like ook die raam wat jy omgesit het op die groen agtergrond!

    Like

  2. ha die Marylou
    ja soms denk je dat ze je herkennen , of het nu hier bij jou deze mooie reiger is
    of bij mij hier achter op de hei de schotse hooglanders en zelfs een enkele ree
    geniet de dag

    Like

  3. Reigers raken steeds meer aan mensen gewend, soms komen ze gewoon in de bewoonde wereld. Deze staat heel fraai op de foto hoor.

    Like

  4. Dag Marylou

    Weer een hele mooie foto.
    Hij kijkt alsof hij zeggen wou
    heb ik iets aan van jouw.
    Al is hij net iets minder mooi dan een pauw.

    Mooi gemaakt Marylou
    Nog een fijne dag.
    Groetjes
    Marcel

    Like

  5. Knappe foto, Marylou. Als hij je zo dichtbij laat komen, dan is het een stads exemplaar, neem ik aan. Als ik hier op het Friese platteland een reiger probeer te fotograferen, dan vliegt hij 9 van de 10 keer weg, zonder dat ik er een mooie foto aan over houd.

    Like

    • Inderdaad Jan. De kermis staat nu op het plein maar hij blijft dagelijks vissen in de vijver van de muziekacademie slechts enkele meter van de kermis vandaan.

      Like

  6. Mooie Reiger, we zagen er veel toen we op de Nederlandse waterwegen zaten verleden jaar.

    Like

  7. Prachtige foto Marylou.

    Like

  8. Bijzonder dat je zo dichtbij kon komen. Hij staat er wel erg mooi op en is goed scherp

    Like

  9. Een stadse reiger . Altijd een goed foto model.👍

    Like

  10. Beautiful shot of my favourite bird, Marylou. I wonder if he’s a cousin of Mr. GBH here in Florida.😕

    Like

  11. Werkelijk een prachtige plaat Marylou!
    Scherp en mooi van details, en….. heel mooi dichtbij🙂

    Like

  12. Hier ben ik nu ‘gezond’ jaloers op zie. Zo dicht ben ik nog nooit kunnen komen. Een heerlijke foto waar ik echt van geniet Marylou!

    Like


Geef een reactie

