Viering sint Hubertus

De dieren mochten met een baasjes in de kerk vandaag.Ik zag er roofvogels ,een cavia en heel veel honden .De paarden bleven buiten wachten op het plein.Na de dienst zegende de priester de dieren en daarvoor gebruikte hij deze blinkende pot vol wijwater.Met een borstel besprenkelde hij de dieren die niet allemaal enthousiast waren.

12 reacties op “Viering sint Hubertus”

  1. Dat niet alle dieren het prettig vonden, kan ik mij voorstellen Marylou. Maar dit is wel een hele mooie foto hoor.

    Like

  2. Machtig!

    Like

  3. Mooie foto van een gebruik dat we hier in het noorden niet kennen.

    Like

  4. There is something about the picture….
    …it’s really good!

    Like

  5. Denk dat wij noorderlingen hier te nuchter voor zijn. Carnaval vieren gaat ons ook al niet te best af🙂
    Verder een mooi stilleven van het zegengereedschap

    Like

  6. is het niet wat laat voor de Sint Hubertusviering?

    Like

  7. mogge Marylou
    een mooi stilleven zoals al gezegd , is het zeer zeker
    voor de rest zegt het mij niets dit hele gebeuren
    geniet de dag

    Like

  8. Great image, Marylou. Yes, I can imagine those animals weren’t at all impressed.🙂

    Like

  9. ha die Marylou
    dat is geen last , dat is bloggen , en als er en probleem is daar bij , zie je dat iemand je helpt
    ik zal zeer zeker gaan kijken hoor
    ja dat Kanne lijkt mij ook een mooi oud stadje , wie weet
    fijne avond

    Like

  10. Heel bijzonder! Ik ken dit gebruik niet, maar ik woon dan ook in de Zaanstreek. Wij hebben dan weer bijvoorbeeld derde pinksterdag.
    Een pracht van een foto!

    Like


Geef een reactie

