Een hondenweer

De dure kerstparade ging weer een keertje uit na 7 jaar.Het blijft altijd hetzelfde 14  pronkwagens waar niets of niets aan veranderd wordt. Déja vu.! Het was een hondenweer.Er waaide een verschrikkelijke koude wind en het sneeuwde.De refex kon niet boven gehaald worden dus maar proberen toch enkele foto’s te schieten met een klein toestelletje.Bijna geen volk langs de straten en 8 km te voet daar de stad vanaf 16u voor alle verkeer af gesloten was. Doorkoud kwam ik thuis en mijn jas was zelfs vandaag nog niet droog en mijn regenscherm heeft de wind niet overleefd.Het was geen fijne avond en ik was beter thuisgebleven.

Voor meer foto’s kerstparade http://natuurplekjes2.wordpress.com/

25 reacties op “Een hondenweer”

  1. ik klikte like Marylou
    omdat de foto goed gelukt is
    al denk ik aan je tekst te zien het niet 1 van nu is , want ik zie veel volk
    Ja Zierikzee , is een stadje dat ook ik wil bezoeken , de mooie wens is je zeer gegund
    als is de gezonde nachtrust

    Like

    • Wel de foto van gisteren Karel .Maar dit is toch niet veel volk.Men verwachtte vele duizenden bezoekers.Het was erg povertjes ,het weer hield de mensen thuis
      In Turnhout verleden jaar was het ook slecht weer maar daar kon men op de koppen lopen.Ze stonden over het hele traject op 6 rijen achter elkaar.Dit was echt geen succes.Die zelfde stoet ging 7 jaar geleden ook al bij ons uit.
      Kostprijs na aftrek sponsering nog 12.500 euro. en dan weten dat de kinderarmoede ook in ons land schrijnend is.

      Like

  2. Toch een erg mooie plaat!

    Like

  3. Ondanks de ontberingen heeft het je een sfeervolle foto opgeleverd, juist door de omstandigheden.

    Gr. René

    Like

  4. Ik vind het echt een prachtfoto die barre omstandigheden laat zien. Een kleurig feestje dat letterlijk in het water valt. Feestelijk en dramatisch tegelijk. Een foto waar je naar blijft kijken. Compliment

    Like

  5. Knap dat je die barre omstandigheden hebt getrotseerd, Marylou.
    Je hebt het niet voor niets gedaan, want je hebt er een mooie spannende foto aan overgehouden.

    Like

  6. Tja, de wagens maar om de 7 jaar buitensturen is natuurlijk ook een vorm van besparen als je telkens dezelfde gebruikt. 😉

    Like

    • Die wagens waren van VTM nu zijn ze overgeven naar evenementenbureau en ze gaan telkens op een andere plaats uit.Verleden jaar in Turnhout en in de Walen.Ze waren n og al eens een keertje in Lier 7 jaar geleden

      Like

  7. je foto is goed gelukt Marylou. Maar ja, ik kan me voorstellen als er geen vernieuwing in zo’n optocht is, dat mensen het wel gezien hebben, zeker als het zulk weer is. De regen maakt het wel weer heel sfeervol.

    Like

  8. Ja, ik kreeg fotos van mijn zus gisteren, sneeuw en slecht weer! Maar ik vind je foto heel mooi, persoonlijk ken ik deze stoet niet omdat ik al heel veel Jaren uit Antwerpen weg ben. Ik hoop dat je nu alweer goed opgewarmt bent🙂

    Like

  9. Anche se non ci sono cambiamenti, sono sempre belle da vedere queste parate.
    Bella la foto, sembra quasi un quadro!!
    Ciao, Patrizia

    Like

  10. Jammer maar dit is toch wel een heel mooie foto alsof die tram mijn huis binnenrijdt!

    Like

  11. Dit is een fantastisch mooie foto!

    Like

  12. ha die Marylou
    dus het viel echt tegen met het bezoek , ja dat kan je van te voren niet zeggen
    maar als het weer wat tegen zit , heb je meestal pech
    ja nog 4 maanden en ik heb lang vrij🙂
    ben ook aan nieuwe schoenen toe , zo wat elk jaar een stel
    wens je een goeden nach

    Like

  13. Wow, that’s exxxactly how I felt this year at christmas-time!!

    Like

  14. Wow! This is an amazing image, Marylou. What a pity the weather was so awful. You were very brave to go out in the cold and wet.🙂

    Like

  15. het resultaat is gelukkig toch al die moeite waard geweest!

    Like

  16. zo’n evenementen kunnen me niet echt bekoren, maar het is jammer dat het zo tegenviel voor jou, Marylou!

    Like

  17. Toch is deze foto heel apart en ook heel mooi omt e zien marylou.
    Zo jammer dat dit evenement dan zo verregend wordt en je ook nog eens
    door en door koud en nat bent geworden. Dank dat je dit toch getrotseerd hebt.

    En ook voor jou een heel mooi, gelukkig, fotogeniek en mooie momenten in 2015. Dat dit jaar je mag brengen wat jij ervan verwacht.

    Groetjes , Helma

    Like

  18. Heel apart! De foto lijkt wel een schilderij

    Like

  19. Wow – prentjie mooi

    Like

  20. WOWWWWWWWWWWHHHHH wat MOOI!

    Like


Geef een reactie

