Passiflora

Af en toe plant of zaai ik eens  een buitenbeentje.Verleden jaar gaf mijn gezaaide eierplant vruchten.Dit jaar plantte ik een stekje van een exotische passiflora.  Ik dacht dat hij nooit zou bloemen.Hij was al 2 meter hoog,had veel blad maar verder niets.Ik haalde hem voor de vorst binnen en topte de plant want hoger kon hij in huis niet worden.Enkele dagen voor kerst verscheen er plots een knop die kort daarna openging en dit prachtig exemplaar ontvouwde.Spijtig genoeg bloeit de bloem slechts 1 dag maar er vormt zich ondertussen weer een knop. Hier is ze dan de lang verwachtte bloem en ik vind het meer dan de moeite waard van het wachten.

18 reacties op “Passiflora”

  1. Dit is een bijzonder mooie Passiflora hoor, de foto overigens ook.

    Like

  2. Dat is gewoon prachtig!

    Like

  3. Ja, deze heeft een buitengewoon prachtige bloem!

    Like

  4. dat is zeker wat geduld waard Marylou
    geniet de dag

    Like

  5. Hij was het wachten waard, Marylou, hij is prachtig!

    Like

  6. ha die Marylou
    inderdaad , die metro in Charleroi is maar een topje van de ijsberg
    ik denk dat ik de aanvragen om vrij wel bevestigd krijg🙂
    ja opkroppen is nooit goed hé , het er mee naar buiten komen gaf al wat lucht
    fijne zondag

    Like

  7. Vanuit dit perspectief oogt de passiebloem een beetje als een kwal met kleurige tentakels. Heel mooi zo

    Like

  8. Een heel speciale soort heb je. Heb er ook maar is de normale soort. Een knaller van een foto ook!

    Like

  9. Mooie foto van superschone bloem.

    Like

  10. Een heel prachtige foto

    Like

  11. Dat is nog eens een mooi onverwachts kadootje!

    Gr. René

    Like

  12. Uitstekend!

    Like

  13. dat heb je goed gezegd, meer dan de moeite!

    Like

  14. This is so gorgeous, Marylou.🙂

    Like


Geef een reactie

