Een positief teken

Mijn eerste bloem van de vuurrode Camelia staat te pronken in mijn tuin en er staan er nog verschillende klaar om open te barsten .Een positief teken dat de lente nadert.Normaal bloeit hij eind februari maar dit jaar is het heel wat vroeger.

De camelia, een spectaculaire vroege bloeier.Als er één spectaculaire vroege bloeier is, dan is het wel de camelia japonica
Er zijn meer dan 1000 verschillende soorten: rode, roze, witte, maar ook tweekleurige varianten.

17 reacties op “Een positief teken”

  1. Geweldig om zoiets moois nu al in je tuin te hebben Marylou.

    Like

    • De struik is 170 cm hoog en zit vol knoppen.Kan je u voorstellen welk mooi zicht het is als alle bloemen openstaan.Ik heb die jaren geleden geplant als 20 cm hoog struikje, op een plek waar ik ze kan bekijken als ik aan de ontbijttafel zit.

      Liked by 1 persoon

  2. Pragtig. Amper so rooi soos bloed! Geniet jou lente.

    Like

  3. Wow en die prachtige bloem bloeit nu al, die is ook een beetje het noorden kwijt. Prachtig je foto, groen en rood.

    Like

  4. Mooie foto, Marylou – mooi ook dat het voorjaar zich nu al in januari aankondigt.

    Like

  5. A beautiful photo of a beautiful Camelia…

    Like

  6. Laat ons hopen dat het vlug lente zal zijn, ik ben de winter al moe!

    Like

  7. Mooie bloem, maar toch erg vroeg.

    Like

  8. Wat mooi. hier krijg je toch een echt voorjaarsgevoel bij

    Like

  9. Dat is vroeg zeg! Eigenlijk wil ik eerst nog wel even echt winter.

    Gr. René

    Like

  10. ha die Marylou
    ik net thuis van het werk , en kan je zeggen het is fris hoor , ik hoop dat deze mooie bloem niet vergaat door de vorst , ook ik ga niet mee op die schepen hoor , haal m’n vissie wel aan de kraam
    slaap wel

    Like

  11. So beautiful, Marylou.🙂

    Like

  12. ik hoop dat die niet teveel schrikt van de kou…

    Like


Geef een reactie

