Kunstig werk

In Lier mijn geboortestad wordt ook kant gemaakt maar, in tegenstelling met Brugge of Brussel wordt de Lierse kant  niet geklost.De Lierse kant wordt gestoken op een raam.De minuscule haakpen wordt door de tule ,opgespannen op een raam dus gestoken.Men kan deze kunst reeds een paar jaar studeren aan de academie.Na 5 jaar krijg je dan een  diploma.Het is een zeer secuur werk dat veel van je ogen vraagt en alleen weggelegd is voor mensen met heel veel geduld.

13 reacties op “Kunstig werk”

  1. Love that! Reminds me of my grandmothers windows!

    Like

  2. mogge Marylou
    ja dat zijn kunstwerkjes en dus kunstenaars die dat kunnen maken
    dank je voor je glimlachjes , blij dat de ppsjes in de smaak vallen
    wens je een fijne dag

    Like

  3. Mooi hoor Marylou, daar zullen heel wat uurtjes werk inzitten

    Like

  4. Heel fijn, ik kan het ook waarderen!
    Groetjes,
    Joris

    Like

  5. Heel fijn en kunstig maar hier begin ik toch niet aan hoor!

    Like

  6. Van dat steken op een raam had ik nog niet gehoord. Klossen wel dat deed mijn moeder wel eens. Wat een precisie werk allemaal en van geduld gesproken…geef mij maar foto’s.

    Like

  7. Ik zie een mevrouw met een camera in het glaswerk. Ook dat is kunst🙂

    Like

  8. Heel mooi, daar moet je zeker veel geduld voor hebben.

    Like

  9. En met prachtig resultaat, mooi om te zien!

    Like

  10. Dit lijkt me inderdaad een werkje waarvoor je heel veel geduld moet hebben maar……. dan heb je ook wat. Het motief wat ik hier zie vind ik wel heel erg mooi gemaakt!

    Like

  11. Een heel mooi idee om je raam te versieren ook. Knap werk en knappe foto.

    Like


Geef een reactie

