SINT Pietersplein Gent

Het plein is een beschermd stadsgezicht.Op het plein staat de Onze Lieve-vrouw-Sint-Pieterskerk.De koepel van de kerk heeft een omtrek van ongeveer 50 m.Daarnaast ligt de Sint Pietersabdij. Het plein in het zuiden van het centrum van Gent heeft een niveauverschil van 3.5 m met een trap geraakt men zo op het Sint-Annaplein

 

13 reacties op “SINT Pietersplein Gent”

  1. mogge Marylou
    mooie opname en wijze les
    wat mij opvalt gelijk , er staan geen auto’s ??
    geniet de dag

    Like

  2. Hier deed ik mijn plechtige communie…

    Like

  3. Het was op dat moment lekker rustig op het plein, dat komt de foto wel ten goede.

    Like

  4. Interessant!

    Like

  5. Prachtige foto hoor! Ik zie de maan daar links bovenaan staan🙂

    Like

  6. ha die Marylou
    ook ik vond het mooie spreuken
    sommige bekender dan anderen
    maar de wijze waarop het werd gebracht sprak mij aan
    ja ik ga na 5 jaar weer op wintersport , was fanatiek tot longen en ook portmetnix zijn intrede deed
    spruitjes als ze op m’n bord komen , pak ik een lepel en schiet ze in het rond
    slaap wel

    Like

  7. Beautiful building, Marylou. Love the dome.🙂

    Like

  8. Heel mooi om te zien en wat een mooie toegang.

    Like


Geef een reactie

