Bloeiende Hamamelis

Toverhazelaar – Hamamelis

Eén van de mooiste winterbloeiers is de toverhazelaar die met een overvloed van clusters gele, rode, witte of roodbruine bloemen minstens een maand lang bloeit en de vorst weerstaat. De bloemblaadjes krullen op bij mist, regen of kou, om zich te beschermen, maar bevriezen niet. Zodra de zon schijnt zullen ze zich weer ontvouwen. De bloemen zitten heel dicht op de takken. Zij worden door de wind bestoven. Het gebrek aan bladeren is hierbij een voordeel

15 reacties op “Bloeiende Hamamelis”

  1. ja Marylou
    nog ff en we zien die weer
    en weten dan , nog ff en het is 22 graden en de wind altijd in de rug
    oh ik kijk er naar uit
    slaap wel

    Like

  2. What an interesting plant! It doesn’t look real.🙂

    Like

  3. Sjoe – kannie dink dat ek hierdie blomme al ooit gesien het nie? Pragtig. Lyk soos linte.

    Like

  4. Schitterend Marylou, ik ben ze hier nog niet tegengekomen.

    Like

  5. De bloem is zeker weten mooi!

    Like

  6. Inderdaad prachtig, Marylou.

    Like

  7. Hello! I greet and invite you to watch the new winter photos on my blog.

    Like

  8. staat er heel mooi op Marylou. wat ik altijd mooi vindt is dat de kleurstelling van je thema zich aanpast aan de foto. Dat kijkt prettig

    Like

  9. Alles is hier zonnig geel. Heerlijk!
    Ook voel ik opeens een kriebel aan mijn neus. Ja…ook dat is voorjaar.

    Like

  10. ja Marylou
    Greetje is een artiest , ik volg haar ook al jaren
    vond deze mooi passend bij wat ik vertelde over de krant , TT en het nieuws
    vakantie plannen , ik , ja de 27ste ga ik een weekje naar de sneeuw , een cadeau van mijn Zwitserse vrienden voor de 65ste verjaardag en het pensioen komende
    fijne avond wens ik je nog

    Like

  11. Prachtig! Het zijn net cuberdons (neuzekes) met tagliatelle. Ziet er smakelijk uit maar ik zou er toch niet in bijten.
    http://blog.seniorennet.be/gidsjoris

    Like

  12. Dit vind ik ook echt prachtig om te zien Marylou. Ik wou dat ik er bij mij in de buurt wat van kon vinden. Schitterende foto heb je hiervan gemaakt. Een compliment.

    Like

  13. die heeft inderdaad een nogal vreemde bloeiwijze, maar wel mooi om te zien!

    Like


Geef een reactie

