Plukken of niet?

Ik was vandaag op wandel in  een sprookjesbos waar duizenden sneeuwklokjes bloeiden.Ik zag er ouders met kinderen  die tussen de sneeuwklokjes liepen,er vertrapten en sneeuwklokjes plukten.Ik heb mijn kinderen ooit wel bloemen laten plukken,meestal paarden-of boterbloemen die er toch in overvloed zijn, maar heb geprobeerd hun  aandacht te vestigen om niet zo maar alle bloemen te plukken en vooral uit te kijken niets te vertrappen. Vanmiddag zag ik het met lede ogen aan.Moeders die hun kinderen er niet op wijzen .Jong geleerd is oud gedaan en respect voor alles wat leeft,groeit en bloeit   moet aangekweekt worden.

Voor de ganse reportage KLIK HIER en kijk verder

24 reacties op “Plukken of niet?”

  1. nee ik kan hier niet op like klikken
    of het moet zijn hoe onze ouders ons leerden respect te hebben voor al wat groeit en bloeit
    helaas Marylou
    er is een totaal andere generatie gaande , al zag ik tijdens wandelingen al weer veranderingen
    ja het was een pracht dag en ik genoot zo ben gelijk met het klokje🙂
    wens je een goede nachtrust

    Like

  2. Hopelijk was maar een eenmalige actie

    Like

  3. mogge Marylou
    inderdaad dat klokje tikt gestaag door
    en dus is het zaak te genieten en lachen van oor tot oor
    geniet de dag

    Like

  4. Das Dauert bei uns. 15cm Schnee -5° LG. Wolfgang

    Like

  5. Alleen maar naar kijken, en aankomen niet!!

    Like

  6. “Alleen kijken met de ogen, jongens,” zeg ik dergelijke gevallen tegen mijn kleinzonen.

    Like

  7. Ik heb wel op like gedrukt omdat ik het fijn vind dat je dit probleem aankaart. Ik weet niet of het net zo is als met onze wilde narcisjes maar als je die plukt heeft de bol twee jaar nodig om weer een nieuwe bloem te maken.

    Like

  8. Kindertjies en blommetjies te pragtig

    Like

  9. It’s sad to see the flowers being plucked out. The parents need to tell the children just to look, so that the flowers will still be there for other people to see.

    Like

  10. Je kunt alleen constateren dat die ouders er ook nooit op gewezen zijn respect te hebben voor alles wat leeft. Gelukkig zijn sneeuwklokjes heel erg weerbarstig. Een enkele plant zal sneuvelen, maar onder de grond worden nieuwe knolletjes gevormd. Als de pollen niet geheel worden uitgegraven (dat kan ook nog …), zullen er volgend jaar gelukkig weer sneeuwklokjes staan.

    Like

  11. Ja, als de ouders hun kinderen er niet op wijzen om respect te hebben voor de natuur, hoe gaan die kinderen het dan weten. Ik heb dan ook op de like gedrukt omdat je dat probleem aankaart.

    Like

  12. Ja, ik heb daar hetzelfde gevoel bij. Deze bloempjes staan er dan al zo korte tijd.

    Like

  13. Ergerlijk! Hie kan het dat ouders dit toelaten.

    Like

  14. Sono talmente belli che è un vero peccato raccoglierli. I genitori dovrebbero insegnarlo ai figli che la natura è bella e deve essere ammirata, amata, rispettata!!

    Like

  15. en je kan er ook zo weinig mee hé. Na een half dagje hangen ze troosteloos bij en belanden ze alsnog in de vuilnisbak. Deze kinderen zijn er zich niet van bewust dat ze iets doen wat ze beter kunnen laten. Veel erger vindt ik het als kinderen moedwillig rotzooi trappen in de natuur. bijvoorbeeld kapotschoppen van paddenstoelen

    Like

  16. respect voor de natuur zit er niet voor iedereen meer bij als opvoedingsitem, jammer.

    Like

  17. Plukken van bloemetjes door kinderen heeft nog wel iets liefs. Net als je foto trouwens. Vertrappen is nutteloos en daar zouden ze op gewezen moeten worden door de mama.

    Gr. René

    Like


Geef een reactie

