Gent stad van de torens

Postgebouw voltooid in 1903, naar ontwerp van architecten L. Cloquet en E. Mortier.
In de noordoostelijke hoek: overhoekse vierkante horlogetoren van zeven bouwlagen voorzien van galerij met borstwering en kegelvormige spits. verschillende naast elkaar opgetrokken gedeelten in dezelfde eclectische stijl met opvallende octogonale toren met opengewerkte torenspits en galerij.(Wikipedia)

16 reacties op “Gent stad van de torens”

  1. mogge Marylou
    wat een mooie gebouwen daar in Gent , en je hebt het mooi weer gegeven in deze foto
    troost je ook hier regen en wind , maar ik had gister een pracht wandeling in prachtige natuur , morgen fotoalbum
    wens je ondanks de regen een fijne dag

    Like

  2. Erg mooi Marylou, Gent heeft prachtige gebouwen hoor, ik heb het weleens gezien bij Vlaanderen vakantieland.

    Like

  3. Aan mooie steden en gebouwen hebben jullie duidelijk geen tekort in Vlaanderen. Dit is ook weer een prachtig stadsgezicht.

    Like

  4. Horlogetoren klinkt toch veel mooier dan klokkentoren . Een fraai stadsgezicht!

    Like

  5. Splendida foto.
    Ciao, Patrizia

    Like

  6. Heel mooi Marylou. een goed voorbeeld van de prachtige architectuur in deze stad. Die trapgevels zijn toch wel erg mooi hé

    Like

  7. Mooie oude gevels. Maar wat doet dat lelijke blauwe ding daar?

    Gr. René

    Like

    • Men was daar aan ’t werken, er was niets aan te doen en
      meer er onder of er over er boven uitknippen was ook geen optie.Als er een andere mogelijkheid was geweest.Had ik die zeker benut

      Like

  8. Mooi! Misschien net een heel klein tikje overbelicht. Kan ook meevallen, ik worstel (ook) met scherminstellingen🙂

    Like

  9. Ach had de PTT hier ook maar ooit zoiets mooi gebouwd! 😉

    Like

  10. een mooi opvallend gebouw in de kuip van Gent..

    knappe foto

    groeten

    Like

  11. ha die Marylou
    ik weer aan het omschakelen naar slapen in de nacht , gaat ook weer lukken hoor
    ja daar is het fijn wandelen hoor , ik was op de Veluwe weer eens en kom er zeker weer
    nu heb ik voor eerst wat vakantie en ben aan het eind deze week een weekje weg
    geniet de dag

    Like

  12. Ja, we mogen fier zijn over onze Vlaamse steden!

    Like

  13. inderdaad dat mogen jullie zeker , fier zijn op de mooie steden
    wordt tijd dat ik er eens aan de wandel ga
    ja ik heb nu vrij tot 14 maart , en heb een cadeau van mijn vrienden in Zwitserland gehad , een week wintersport voor mij 65 ste verjaardag en m’n aanstaande pensioen , wordt een emotioneel maar mooi weekje
    fijne avond

    Like

  14. ha die Marylou
    ja Monique was een artiest , ben blij dat het mooie herinneringen bracht
    ik zal zeker genieten daar in Lenzerheide
    wens je een gezonde nachtrust

    Like


Geef een reactie

