Elektrovisserij om te determineren

Dat men elektrische stroom kan gebruiken om te vissen werd al in 1910  ontdekt in Duitsland

Er zijn vaak situaties waarbij met netten niet of niet effectief gevist kan worden, bijvoorbeeld in kleine wateren met veel waterplanten, met grillige rijk begroeide oevers of in beekjes. In deze gevallen is elektrovisserij een zeer goed alternatief. Daarom wordt elektrovisserij nu overal ter wereld toegepast vooral bij onderzoek naar de ecologie van vissen en voor het visstandbeheer.

Morgen ga ik weer kijken en ontdekken welke soorten is er in de fortgracht leven en dan krijgen jullie de hele reportage

16 reacties op “Elektrovisserij om te determineren”

  1. mogge Marylou
    als het voor onderzoek gebruikt wordt is het een goede zaak
    indien dit voor de commerciele visserij gebruikt wordt , als het al mag vind ik het slecht
    geniet de dag

    Like

  2. Ik ben benieuwd welke soorten vis daar zwemmen Marylou.

    Like

  3. hihi en ik lees dit nu met een elektrocuteer ”tennisracket” in mijn hand om die irritante vlieg hier te vangen (wat NIET lukt want hij vliegt steeds weg)..

    Like

  4. Ik ben niet zo’n visser, en van elektrovisserij heb ik al helemaal geen verstand.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Like

  5. Toch maar best geen pootje baden als er stroom aan te pas komt… Marylou.

    Like

  6. Hou van die vissermanne in bootjie.

    Like

  7. ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, Marylou.
    Hoe werkt dat dan precies?

    Like

  8. ha die Marylou
    inderdaad die vochtigheid is niet goed voor de longen en zeer zeker niet de mijne
    maar ik heb geleerd er mee om te gaan , en kan deze situaties goed aan
    het genieten van mooi weer ging niet door , dan schakel ik over op trainen o.a ook van de longen
    welke in 2007 56% functie hadden en mei 2014 81% , ademhaling in de gaten houden bij alles wat ik doe en ja bij fietsen tegenwind en koude en vocht is het een omschakeling , maar toch genieten van de natuur om mij heen , brengt ook rust
    slaap wel

    Like

  9. I never heard of this before, Marylou. Great photo of thos fishermen.

    Like

  10. Mooie foto van deze vissenredders Marylou!

    Like

  11. Daar ben ik dan ook heel benieuwd naar🙂

    Like


Geef een reactie

