Verbonden met de aarde

Ik ging met wandelvriendin Connecterra  ontdekken.

Connecterra is geen bestaand woord, we zouden er de samenstelling in kunnen zien van ‘connecteren’ en ‘terra’, wat de betekenis van ‘verbonden met de aarde’ suggereert.

Het is een prachtdomein behorend bij het Nationaal Park “Hoge Kempen” en gelegen in Maasmechelen .Een kwarteeuw geleden draaide daar de steenkoolmijn op volle toeren.Het was er een verrassend landschap met bergen en meren

Die zijn er gekomen door ophogen van mijnsteen en het weggraven van grint.In 11 km ben je rond de plassen gewandeld

en door het beklimmen van de tweeling terrils 50-tot 100m hoog kan je een prachtig panorama aanschouwen.Je zal de volgende dagen heel wat foto’s van dt domein kunnen bekijken

17 reacties op “Verbonden met de aarde”

  1. Mooi om te zien, vroeger reden we er altijd langs op weg naar ons vakantiehuisje

    Liked by 1 persoon

  2. mogge Marylou
    mooie foto van wat dus een mooi gebied is , een met een geschiedenis
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  3. Sjoe – baie mooi en interessant.

    Liked by 1 persoon

  4. Mooi in beeld gebracht dit stukje geschiedenis Marlylou,

    Liked by 1 persoon

  5. Mooi stukje geschiedenis, Marylou. Ik ben benieuwd naar de volgende foto’s.

    Liked by 1 persoon

  6. Ben er ooit eens geweest, zonder fototoestel… ik kijk al uit naar je volgende beelden, Marylou.

    Liked by 1 persoon

  7. Dit is alvast een mooie foto, Marylou. 11 km is voor mij te ver en ik ben ook niet meer zo’n klimgeit, maar ik wandel de komende dagen graag op virtuele wijze met je mee.

    Liked by 1 persoon

  8. Het ligt op een steenworp afstand maar is me totaal onbekend … Ziet er spannend uit!!

    Liked by 1 persoon

  9. Daar kijk ik al naar uit. Zal beslist een mooie reeks worden!

    Liked by 1 persoon

  10. altijd interessant om dit industrieel erfgoed te bewonderen

    Liked by 1 persoon

  11. zeker geen alledaags foto-onderwerp. Je hebt je vast uit kunnen leven

    Liked by 1 persoon

  12. Spijtig van de bomen die ervoor staan maar ondanks dat tóch speciaal vanwege het mooie perspectief.

    Liked by 1 persoon

  13. ja Marylou
    een mooi en leuk werkje van Clara
    die zo ik al hoorde is overleden , ben toch blij dat ik het plaatste
    wens je een goede nachtrust

    Liked by 1 persoon

  14. Very interesting image, Matylou. My dad used to work in a coalmine,and this pic reminded me of the village where I grew up.

    Liked by 1 persoon

  15. Wat ene mooie foto en wat interessant om te lezen waar dit ooit voor gediend heeft. Deze bouwwerken komen mooi over, alleen jammer dat je ze net niet helemaal kan zien. Ik leer zo wel meer van België🙂

    Liked by 1 persoon

  16. Magnifieke omgeving Marylou. En al pijn in de kuiten?

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

