Het land van meren en terrils

Als men niet wist dat ik op wandel was in Limburg zou je kunnen denken dat ik ergens in het Hoge Noorden  vertoefde .

De meren zijn ontstaan na grindontginning en de bergen zijn ophopingen van mijnsteen.

Met een speciale techniek”hydro_seeding” werd een vloeibare brij van natuurlijke kleefstof,meststoffen en plantenzaden op de hellingen van de terrils bespoten, daardoor vind je hier bloemen die je hier niet zou verwachten

Ik ga er in juni zeker eens terug om die heuvels vol bloemen,vlinders en insecten te bewonderen

17 reacties op “Het land van meren en terrils”

  1. mogge Marylou
    dit is zeker een mooie opname , en zou in Zweden niet misstaan🙂
    weer een wijze les er bij ook , en we kijken uit naar de mooie opnamen van juni
    Het weer hier vandaag , nevelig nu nog , maar in de loop van de dag steeds meer zon
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Een fraaie frisse foto van dit mooie gebied Marylou.

    Liked by 1 persoon

  3. Bellissima immagine, un panorama splendido!
    Ciao, buona giornata Marylou.
    Pat

    Liked by 1 persoon

  4. Mooie foto, Marylou, dat landschap ziet er absoluut aantrekkelijk uit.

    Liked by 1 persoon

  5. Lovely waters. En die refleksie is net so skerp. Pragtige plek vir vlinders.

    Liked by 1 persoon

  6. Prachtige foto van deze zeer mooie streek.

    Liked by 1 persoon

  7. die terrils doen me denken aan mijn vakanties bij mijn tante in Wallonië. Daar waren ook vele terrils in de omgeving, en ik wandelde er graag.

    Liked by 1 persoon

  8. Met een beetje fantasie maak ik er een berglandschap van. Mooie foto met veel diepte erin

    Liked by 1 persoon

  9. Is dat ook daar bij Maaseik??
    Ik heb eens gekeken op google earth maar kon het niet vinden.

    Mooi hoor, ik zou er graag ook eens naar toe gaan.

    Liked by 1 persoon

  10. Mooie sfeerfoto. Leuk om te weten hoe de bloei daar tot stand is gekomen. Lijkt me wel een hoge klim

    Liked by 1 persoon

    • Inderdaad en het was soms echt heel scherp klimmen.Heb ook verschillende keren moeten stoppen omdat ik te moe werd maar als ik dan zag dat mensen die 20 jaar jonger waren ook naar adem stonden te happen heb ik toch doorgezet en boven op de top genoten van een mooi panorama.

      Like

  11. Een prachtige foto, Marylou.

    Liked by 1 persoon

  12. Fantastisch mooi!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

