Het Schulens Meer een paradijs voor vogels.

Het Schulens Meer behoort tot  het Schulensbroek en is een trechter van rivieren.Veel open ruimtes en verre horizonten want men kan van op de dijk rond het meer 360° in het rond kijken..Hier worden de grenzen  van de Kempen,Noord-.Hageland en Haspengouw afgetast

Het is een paradijs voor vogels waar de natuur zijn kans krijgt.Er is plaats genoeg voor vissers,surfers en zeilers.

Er staan wel 200 schapen op de dijken en op sommige plaatsen zijn ook grazers ‘galloway runderen te zien.

KLIK HIER en bekIJK ganse fotoreportage

11 reacties op “Het Schulens Meer een paradijs voor vogels.”

  1. mogge Marylou
    mooie foto en de hele serie geeft een goed beeld van een mooie plek
    ook ik maakte gister een fijne wandeling , kiekjes staan bij google+ en die maakt er wel weer een leuk album van
    jij trekt er vandaag ook weer op uit las ik
    nu ik ook maar dit keer op het fietsje , wil eens kijken in de polder of ik tulpenvelden tref
    het wordt een mooie dag
    geniet er van

    Liked by 1 persoon

  2. Precies het soort natuur waar van alles te beleven valt zowel vogels als insecten. Mooi!

    Liked by 1 persoon

  3. Voorwaar een paradijs. Lovely scenary.

    Liked by 1 persoon

  4. Sounds like a great place to wander, Marylou. Lovely photo.

    Liked by 1 persoon

  5. So for word it is and judgment yellow flowers under the trees shines like the sun.

    Liked by 1 persoon

  6. mooie serie, Marylou, fijn gebied om te wandelen.

    Liked by 1 persoon

  7. Lijkt me een heel mooi natuurgebied Marylou

    Liked by 1 persoon

  8. Het is er prachtig om te wandelen.

    Liked by 1 persoon

  9. ik had er nog nooit van gehoord, maar er zijn wel meer van die verborgen natuurpareltjes…😉

    Liked by 1 persoon

  10. Een prachtige foto van dit coulissenlandschap.

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

  11. Geweldig! Ik hou van deze plekjes. Jammer dat het zo ver bij mij vandaan is😦 Prachtige foto trouwens.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

