Tulpen uit Amsterdam

Ik kocht de bollen ooit in keukenhof en ze bloeien telkens weer en bekoren mij met hun schoonheid

Tulpen werden ergens aan het eind van de 16e eeuw uit het Ottomaanse Rijk ingevoerd in Holland en waren al snel de favoriet van de Hollanders.Nu is Nederland de grootste producent en verzend tulpenbollen over de hele wereld

19 reacties op “Tulpen uit Amsterdam”

  1. ja de Tulp komt uit zeg maar Turkije
    en ik zag ook dit jaar hier weer velden vol
    en wel zonder toeristen🙂
    weg van de snelweg zeg ik dan maar
    maar mooi is die en blijft die

    Liked by 1 persoon

  2. Magnifica foto, i tulipani sono stupendi, mi piacciono molto!
    Saluti, Patrizia

    Liked by 1 persoon

  3. ha die Marylou
    dank je voor de lieve woorden
    en het zijn er echt uit het hart gegrepen
    slaap wel

    Liked by 1 persoon

  4. Een hele mooie foto van deze “Hollandse” tulp Marylou.

    Liked by 1 persoon

  5. Dit is wel weer een heel mooi exemplaar met die subtiele kleurovergangen.

    Liked by 1 persoon

  6. Om mij heen zie ik momenteel de velden vol staan. Voor mij een heel gewoon uitzicht maar voor veel anderen een prachtig fenomeen. Wist je dat ze in de oorlog de bloembollen aten als voedsel? Je laat dan ook wel een hele mooie tulp zien met zijn geschulpte randje oftewel een papegaaitulp.

    Liked by 1 persoon

  7. Gorgeous macro, Marylou.🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Ken je het verhaal over de tulpenmanie? Bij mijn weten de eerste speculatiedrift. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie

    Liked by 1 persoon

  9. Een stukje flora dat echt aan Holland is gerelateerd. Staat er fraai op

    Liked by 1 persoon

  10. En altijd denk je weer terug aan het bezoek aan de Keukenhof … is zo leuk met planten en bloemen. Bloesem van seringen geeft herinneringen …

    Liked by 1 persoon

  11. zijn toch van de mooiste bloemen die er zijn, vind ik

    Liked by 1 persoon

  12. Een heel mooie tulp en fantastische kleuren.

    Liked by 1 persoon

  13. De kleuren van deze tulp zijn heel speciaal, de randjes zeer decoratief.

    Liked by 1 persoon

  14. Wat heb je die prachtig weergegeven! Heel teer en toch krachtig!

    Liked by 1 persoon

  15. Door de perfecte belichting en scherpte is dit een prachtige plaat geworden.

    Gr. Frans

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

