In vuur en vlam

Waar ik ze ook tegen kom op mijn weg,ik kan er niet aan voorbij gaan.Hemels mooi en vurig zijn ze de papavers of klaprozen.

Deze hier is de oriëntaalse papaver die je in verschillende kleuren vindt.De rode en de witte vind ik de opvallenste.

22 reacties op “In vuur en vlam”

  1. mogge Marylou
    daar zeg je een waar woord , ik kwam er gister ook niet aan voorbij🙂 ze zijn echt schitterend die klaprozen
    nu de dreams zijn hier weer voorbij , het weer zal wat minder zijn , maar dat geeft mij niet , het is hier wat HH en een boodschapje en verder rustdag
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Inderdaad ook één van mijn lievelingsbloemen, Marylou.

    Liked by 1 persoon

  3. Ohhh, another beautiful image!🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Een hele fraaie opname Marylou, ik kan het ook nooit laten om ze te fotograferen.

    Liked by 1 persoon

  5. Prachtig hoe deze bloemen de bermen en velden kleuren. Mooie opname.

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

  6. In je siertuin zouden ze niet misstaan maar het leuke is dat je ze zomaar in de natuur kan tegenkomen. Prachtig

    Liked by 1 persoon

  7. Het zijn hele mooie bloemen waar ik ook niet aan kan voorbij lopen. Maar ze zijn moeilijk te fotograferen, vooral hun kleur vind ik. Mooie foto.

    Liked by 1 persoon

  8. Mooi, Marylou! Wij hadden altijd een aantal van die bossen klappers in de tuin, maar die lijken helaas ineens te zijn verdwenen …

    Liked by 1 persoon

  9. a most lovely photo. great picture

    Liked by 1 persoon

  10. Ze zijn er weer! Dit is de Grote-, of Gewone Klaproos. Mooi hoor!

    Liked by 1 persoon

  11. ze laten de herinnering aan WOI nooit meer los!

    Liked by 1 persoon

  12. Daarbij komt nog de historische betekenis van ‘the poppies’. Zalige, mysterieuze bloemen.

    Liked by 1 persoon

    • Inderdaad symbool van de oorlogsherdenking

      In Flanders Fields is een gedicht van de Canadese militaire arts en dichter John McCrae (30 november 1872 – 28 januari 1918)

      In Flanders fields the poppies blow
      Between the crosses, row on row
      That mark our place; and in the sky
      The larks, still bravely singing, fly
      Scarce heard amid the guns below.
      We are the Dead. Short days ago
      We lived, felt dawn, saw sunset glow,
      Loved, and were loved, and now we lie
      In Flanders fields.
      Take up our quarrel with the foe:
      To you from failing hands we throw
      The torch; be yours to hold it high.
      If ye break faith with us who die
      We shall not sleep, though poppies grow
      In Flanders fields.

      Liked by 1 persoon

  13. Tutta la bellezza del papavero è nel tuo scatto cara Marylou!
    Ciao, Pat

    Liked by 1 persoon

  14. Daar schrijf je de waarheid, Marylou
    Ik vind dat ook heel mooie bloemen
    Groetjes van mij

    Liked by 1 persoon

  15. ’n prachtige bloem in de natuur die daarenboven prachtig werd gefotografeerd!

    Liked by 1 persoon

  16. Heerlijk die klaproos ze vallen ook meteen in het oog !!!! Ze laten ook een geschiedenis na die poppy’s….heel mooi ☺

    Liked by 1 persoon

  17. Prachtige plaat gelukkig hoef ik niet meer naar mijn werk (ben 70) maar anders kwam ik niet op tijd als ik dit moois tegen kwam.

    Gr. Frans

    Liked by 1 persoon

  18. […] Mocht ik mij vergissen in de naam van de bloem dan hoor ik het beslist wel van Natuurfreak, één van de trouwste volgers van mijn blog die zelf (meer dan) één blog beheert en die voedt met prachtige foto’s en natuurweetjes. Kijk maar eens naar hààr vuurrode papaver! […]

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

