Aangevreten door de tand des tijds

Ik was een week geleden op wandel in het natuurgebied op de terril in Beringen.

Maar op de grond was alles aangevreten  door de tand des tijds .Ik ontdekte  er een vergeten mijnverleden.Men kon overal tussen lopen en dingen bekijken  die er bij de sluiting van de mijn gewoon achter gelaten werden.Alleen de mijnwerkers ontbraken nog.

Voor meer foto’s  KLIK HIER

11 reacties op “Aangevreten door de tand des tijds”

  1. mogge Marylou
    ik vind het maar raar , dat er niets mee gedaan wordt , een oud ijzer handelaar zal daar toch best wel brood in zien
    en de gebouwen die nog redelijk tot goed zijn ombouwen tot appartementen , ik weet het niet , maar lijkt me toch mogelijk
    je hebt het mooi in beeld gebracht , ook mooie foto’s die van hoog de omgeving laten zien
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. het vertelt een heel verhaal, een heel verleden

    Liked by 1 persoon

  3. Mooie serie van deze restanten van het mijnverleden.
    Wonderlijk dat je daar gewoon vrij rond kunt lopen in die ruïnes, bij ons zou dat met grote hekken onmogelijk worden gemaakt, denk ik.

    Liked by 2 people

  4. I’d love to spend some time here taking pictures Lou!🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Het mag dan aangevreten zijn door de tand des tijds (leuke benaming) maar toch heeft dit ook iets unieks🙂 Mocht je daar zomaar komen?

    Liked by 1 persoon

  6. zelfde gedachte als Jan. K Ik mag dan toch aannemen dat je ook binnen bent geweest ?

    Liked by 1 persoon

    • Al je foto’s die ik genomen heb ,kon je gewoon ter plekke nemen.Onder de gebouwen waren opslagplaatsen waar je gewoon kon rondlopen.Aan de ander zijde is een modern mijnmuseum waar je rondgeleid werd door echte mijnwerkers.Maar daar was de tijd te kort voor .Ik ga nog eens terug speciaal voor het museum.In het grote vervallen gebouw dat leeg stond ,kon je alleen binnen na aanvraag.Maar al de foto’s op natuurplekjes 2 werden onder de gebouwen, waar al het materiaal stond ,gefotografeerd.Binnenkort ga ik nog naar een ander mijnterrein waar alles gerestaureerd is en men er kan neerdalen in een schacht maar dat ligt verder van me weg en daar moet ik een hele dag voor uittrekken.

      Liked by 1 persoon

  7. industriële archeologie noemen ze dit…

    Liked by 1 persoon

  8. Lijkt me heerlijk om daar te kunnen fotograferen.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

