Het eiland dat een natuurreservaat werd

Ik was op “Tiengemeten” een eiland waarvan men een natuurreservaat maakte.Men geraakt er met een veerboot.I

Ik toon jullie hier het uiterste punt van het eiland .De volgende dagen volgt er nog meer.

17 reacties op “Het eiland dat een natuurreservaat werd”

  1. mogge Marylou
    ik heb van dat eiland gelezen , moet er mooi zijn
    en nu krijgen we van jou een mooie rondleiding🙂
    ik zal zeker genieten van de wandeling vandaag en hopelijk lukken de kiekjes wat
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Mooie foto, wat ik mij nu steeds afvraag waar komt die naam ‘tien gemeten’ vandaan

    Liked by 1 persoon

  3. Voor Hillechien. Dit weet ik toevallig. Een gemet is een oude oppervlaktemaat. Even op wikipedia gekeken en daar staat meer uitleg. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemet. Fijnaart, waar ik ben opgegroeid, ligt er niet ver vandaan. Toch ben ik er nooit geweest. Wordt hoog tijd.

    Liked by 2 people

  4. Deze foto is echt heel mooi Marylou, ik ben daar nog nooit geweest.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ken het alleen van naam, maar moet het zeker eens bezoeken zie ik wel. Doet een beetje denken aan de Biesbosch deze foto

    Liked by 1 persoon

  6. Mooi, Marylou. Ik ken dat gebied alleen van een documentaire, waarin de veranderingen werden gevolgd. Het zal er sindsdien nog wel mooier zijn geworden, neem ik aan.

    Liked by 1 persoon

    • De asfalt werd opgebroken,en verschillende gebouwen werden terug aan de natuur gegeven.Veel vogels en overal water. dag was te weinig om alles te bekijken.ik deed er de langste wandeling van de 3 “de wildernis” 10 km lang.
      de overzet duurde slechts 10 minuten

      Like

  7. Ben heel benieuwd want het ziet er prachtig uit.

    Liked by 1 persoon

  8. wat zou het dan mooi zijn als dat eiland ook ECHT van de natuur was maar de veerboot doet anders vermoeden

    Liked by 1 persoon

  9. Ben benieuwd, ken het van naam maar nog nooit geweest

    Liked by 1 persoon

  10. ik had er nog nooit van gehoord. Ken Nederland ook niet zo goed, maar we werken daaraan..😉

    Liked by 1 persoon

  11. Pracht van een foto kijk uit nar de ander foto’s.
    Uit de vorige reacties weer veel geleerd wist echt niet waar de naam vandaan kwam zo zie je je bent nooit te oud om wat te leren (ben 70 )🙂

    Liked by 1 persoon

  12. Echt een prachtige foto Marylou
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  13. Ik ken dit stukje natuur ook alleen maar van horen zeggen marylou. Leuk dat je er iets van laat zien🙂

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

