Een vlinder met een snorfiets

De kolibrievlinder kan in tuinen worden waargenomen, snel vliegend of stilstaand in de lucht tijdens het foerageren.Hij  behoort tot de familie van de pijlstaarten en doet ons aan de kolibrie denken..In de Gaume vliegen ze in grote aantallen maar nu het een hete zomer is  ook meer en meer bij ons.Hij is 1 van de bekendste trekvlinders
De kolibrievlinder is te herkennen aan de grijze tot bruine voorvleugels met twee van elkaar af gelegen donkerbruine, dunne en enigszins grillige strepen aan de bovenzijde. De achtervleugels hebben een oranje kleur aan de bovenzijde. De spanwijdte (of vlucht) van de vleugels is ongeveer 5 centimeter.

De waardplanten van de rupsen bestaan voornamelijk uit walstro. De rupsen worden tot 4,5 centimeter lang en zijn groen met witte en gele lengtestrepen(Wikipedia)

15 reacties op “Een vlinder met een snorfiets”

  1. mogge Marylou
    mooie opname
    en een wijze les
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen Marylou

    Van vlinders ken ik niet veel.
    De ene is al mooier dan de andere maar ik zie die beestjes wel graag.
    Mooie foto met een goede uitleg erbij
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  3. Komt ook hier veel voor maar ja zitten dan ook op een paar kilometer van de Gaume.

    Liked by 1 persoon

  4. Een foto waar je trots op kunt zijn Marylou, erg mooi hoor.

    Liked by 1 persoon

  5. Deze is prachtig Marylou

    Liked by 1 persoon

  6. Mooie foto dit bijzondere vlindertje weer, Marylou.
    Hier in de buurt heb ik ze nog nooit gezien, maar ik ken ze van onze vroegere vakanties in Frankrijk.

    Liked by 1 persoon

  7. Gorgeous closeup, Marylou.🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Mooie foto van een vooralsnog zeldzame vlinder hier bij ons

    Liked by 1 persoon

  9. Die staat er mooi op hier heb ik ze nog niet gezien dus stuur maar deze kant op zo’n mooie plaat wil ik ook wel proberen te maken.

    Liked by 1 persoon

  10. Die hoop ik ook nog eens voor mijn lens te krijgen. Jij hebt hem in ieder geval al.

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

  11. wij hebben weinig vlinders in onze tuin.
    Maar ook niet zoveel planten waarop ze kunnen zitten…😉

    Liked by 1 persoon

  12. Prachtige foto! Mooi zo met die roze bloemen op de voorgrond.

    Liked by 1 persoon

  13. Deze heb ik gisteren ook gefotografeerd 🙂 voor de 2 de maal gezien in mijn leven !!!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

