Deze vlinder heeft zijn naam niet gestolen

Deze citroengele vlinder heeft aan de voorvleugel een puntige vleugelpunt; aan de achtervleugel bevindt zich halverwege de achterrand een duidelijk puntje. Het vrouwtje is bleekgeel of soms bijna wit. De onderkant van de vleugels is groenachtig van kleur. Het is een  standvlinder verspreid over het hele land vooral op zonnige plaatsen in open bos en langs bosranden, struwelen op braakliggende percelen en houtwallen in landbouwgebieden maar ook in parken en tuinen. Ze vliegen van eind juni-begin oktober

14 reacties op “Deze vlinder heeft zijn naam niet gestolen”

  1. mogge Marylou
    ja dat zijn mooie vlinders ook , en deze kom ik ook veel tegen op de wandelingen
    dank je voor je lieve woorden
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Goeden Morgen Marylou nu de Vlindertijd er zijn er veel dit jaar, tijdens bos wandeling zie ik er genoeg helaas zijn ze mij te snel af.. maar wel een mooi beestje vind ik zelf Fijne dag Gr Cees

    Liked by 2 people

  3. Mooi hoe het licht op de vlinder valt

    Liked by 1 persoon

  4. Je hebt deze fraaie vlinder, mooi vastgelegd Marylou.

    Liked by 1 persoon

  5. wow…… wat een mooie foto Marylou

    Liked by 1 persoon

  6. Mooi plaatje weer, Marylou, en eindelijk zie ik hier weer eens een vlinder die ik dit jaar zelf ook heb gefotografeerd. 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Hello! I really like your page! :)…Maybe Schloss Trauttmansdorff is also something interesting for you!? I really like the nature there!…Bye, Pia

    Liked by 1 persoon

  8. gelukkig dat jij ze kunt fotograferen Marylou; mij lukt het niet.

    Liked by 1 persoon

  9. Mooi het contrast tussen het geel van de vlinder en het paars van de bloem.

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

  10. Heel mooi deze heb ik zeker al 2 jaar niet meer gezien !!!!!

    Liked by 1 persoon

  11. Such a stunning photo:)

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

