Ecodroom in Rivierenhof

Het was een erg drukke dag vandaag.In de morgen naar de Sint Gummarus processie als afsluiter  van de  feestelijkheden rond onze stadspatroon, maar daarover later meer.

Het goede weer lokte me tijdens” de week van het bos “naar het Rvierenhof. Zalig wandelen in het najaarszonnetje, genieten van mooie landschappen of paddenstoelen in het bos .Wat had ik me vergist Er was geen doorkomen aan.Dit had wat te maken met “Ecodroom” die er doorging.

Er stonden een massa tentjes waar je inspiratie,en handige tips kon vinden voor een bewuster en groener leven.Je kon van een massa dingen proeven,een workshop volgen, dingen bekijken en kopen : zoals regentonnen  gemaakt uit recuperatie materialen(brikken ).Keuze aan  ongespoten fruit en groenten “bio” of  vergeten groenten , fruit, en nieuwigheden kopen.Er stonden zeker 60 tentjes en aan het kasteel was geen plekje vrij om iets te drinken

Wie  op zoek was naar inspiratie en handige tips voor een bewuster en groener leven kwam hier zeker aan zijn trekken.   Verschillende workshops, proeverijen en infostands op Ecodroom dompelden je onder in de wereld van de ecologische reflex en verantwoorde voeding.

Het was er verschrikkelijk druk .Ik nam even een kijkje op Ecodroom en ik verdween  al gauw in de anonimiteit van het bos.


De mensen op de foto hadden een kaasplankje samengesteld aan een kraampje en zaten er van te genieten langs de kant.

9 reacties op “Ecodroom in Rivierenhof”

  1. mogge Marylou
    dus het was zwart van het volk die een groener levenswijze wilden
    dan had ik als jou ook gekozen voor de stilte en rust van het bos🙂
    ik liep gister een prachtige wandeling , deels door Duitsland zelfs en moest met een pontje over de Rijn
    met de duim gaat het heel goed
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Als het zo druk is, kan je inderdaad maar beter lekker in het bos gaan wandelen, en genieten van al het moois wat daar nu te zien is Marylou.

    Liked by 1 persoon

  3. Hi, I like the way the whole family including the dog is focussed on the cheese.

    Liked by 1 persoon

  4. Dat lijkt me best een interessant groen evenement, maar in jouw plaats zou ik ook hebben gekozen voor de rust in het herfstbos.

    Liked by 1 persoon

  5. ja Marylou
    een lange dag , maar een pracht dag , zelfs met korte mauwen🙂
    zal foto’s morgen linken in blog
    fijne avond nog

    Liked by 1 persoon

  6. Dag Marylou
    Mooie foto
    Van zo een drukte hou ik ook niet
    liever ergens waar het rustig is
    Nog een fijne avond groetjes Roosje

    Liked by 1 persoon

  7. En met een heerlijke bel Belgisch bier. Wat een gezellig tafereel

    Liked by 1 persoon

  8. Bella foto, l’intimità di una famiglia anche in mezzo a tanta gente!!
    Ciao, Patrizia

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

