Gemanipuleerd dwergboompje


Bonsai is een Japans woord dat letterlijk ‘boom in pot’ betekent. Het woord heeft betrekking op een door manipulatie klein gehouden plant die echter de illusie wekt een groot en oud exemplaar te zijn. Dit wordt in de praktijk bereikt door taksnoei, wortelsnoei, kweken in kleine potten en door stengels en stammen met behulp van aluminium- of uitgegloeid koperdraad in de gewenste vorm te laten groeien. Zo kan een boom, die onder natuurlijke omstandigheden uitgroeit tot een enige meters of tientallen meters hoog exemplaar, een sierlijke plant worden op kamerplantformaat.(Wikipedia )

13 reacties op “Gemanipuleerd dwergboompje”

  1. mogge Marylou
    ja zo krijgen ze sierlijke boompjes die het goed doen in kleinere ruimtes
    vreemd volk loopt er op onze planeet hé om zo iets moois als die Pruikzwam mee te nemen en in de pan te doen
    ondanks deze rotstreek zeg ik toch
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Deze variant kende ik nog niet. Bijzonder!

    Liked by 1 persoon

  3. Ik vind die Bonsai boompjes erg mooi Marylou, deze is werkelijk prachtig.

    Liked by 1 persoon

  4. Bonsai boompjes is 1 van mijn favorieten en je heb er zoveel soorten in.
    Ik heb er 1 staan al jaren

    Liked by 1 persoon

  5. Absolutely gorgeous! I would love to have one just like this.🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Deze zit echt fraai in de herfsttinten. Het werk van de Bonsai hobbyist bestaat dus grotendeels uit snoeien en kappen

    Liked by 1 persoon

  7. ik vind het prachtig, en al zeker in deze herfstkleuren!

    Liked by 1 persoon

  8. Gorgeous colours!🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Deze variant heb ik nog nooit gezien maar ik vind hem wel heel erg mooi zeg! Die kleuren doen het ook echt prachtig. Best wel bijzonder om zo’n exemplaar als dit te zien!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

