De schotelantennes duiken op


In 1971 werd een grondstation voor televerbindingen via satellieten geplaatst. Het grondstation werd opgericht in de beboste vallei “La Héronnerie” ten zuiden van het dorp Lessive. In de jaren negentig van de 20e eeuw boette communicatie via satelliet aan belang in ten opzichte van onder meer communicatie via kabel en GSM. Het grondstation trok in haar topjaren 150.000 bezoekers per jaar. Dat aantal liep in de loop van de jaren sterk terug. Belgacom verkocht bij het begin van de 21e eeuw de satellietcommunicatie aan een Indisch bedrijf. De Indiërs kijken in de oude bioscoopzaal naar Bollywoodfilms waar aan bezoekers vroeger een RTT-promofilm over satellietcommunicatie werd getoond.

6 reacties op “De schotelantennes duiken op”

  1. mogge Marylou
    dus het blijft een beetje inbedrijf , ja die techniek is achterhaald
    en als ik de mooie foto zo zie , valt het mij op dat die schotels mij niet storen daar in de natuur
    Nee om slecht weer zal je mij niet horen klagen , helpt toch niet zeg ik altijd
    ja vreselijk wat daar in Parijs gaande is , zal zo eens kijken of er nieuws is

    Liked by 1 persoon

  2. Dan heeft het toch nog een functie Marylou.

    Liked by 1 persoon

  3. nee Marylou dat lijkt helemaal niet gek , het is ook niet niets en eigenlijk om de hoek , zoiets kan overal gebeuren
    en ik denk ook dat dit niet de laatste keer is
    maar ik laat mijn doen en laten en zeker mijn gemoed er niet onder lijden , heb zonder al dit al genoeg aan mezelf en eigen ellende , en zo doende wilde ik iets vrolijks plaatsen

    Liked by 1 persoon

  4. Ik vind het nog niet eens gek staan. Vind het ook nog een mooie foto😀 Ik zie dit ook liever dan die hele rijen windmolens maar ja….. die staan daar ook voor het goede doel.

    Liked by 1 persoon

  5. zijn de schotelantennes dan niet meer in gebruik, Marylou?
    Wist ik eigenlijk niet!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

