Gekker mag het niet meer worden

18 december de goudsbloemen bloeien nog in mijn tuin en hebben  zelfs nog knoppen.Ik vrees nu dat gevallen zaadjes ook beginnen te kiemen en er na vorst geen nieuwe plantjes na de winter zullen verschijnen en ik alles terug zal moeten inzaaien

16 reacties op “Gekker mag het niet meer worden”

  1. mogge Marylou
    ja de natuur is flink in de war
    als er nu nog echt winter komt zal er veel afsterven ben ik bang
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Het is echt onvoorstelbaar Marylou, maar ik klaag niet hoor.

    Liked by 1 persoon

    • Maar als het echt gaat winteren en de sapstroom opgang is gekomen zullen veel uitgelopen planten er het bijltje bij neerleggen en gekiemde zaadjes van planten die zichzelf uitzaaien verloren zijn en daar vrees ik voor tenzij er helemaal geen winter komt dan staat alles binnen een maand in bloei..Het wordt afwachten

      Liked by 1 persoon

  3. Is it really a recent picture? So warm???

    Liked by 1 persoon

  4. Vorst …? Welke vorst …?
    Ik kijk echt nergens meer van op momenteel.
    Geniet van het relatief warme weekend, Marylou, we kunnen ons nu wel druk maken om al die gekkigheid in de natuur, maar daar wordt het niet op slag anders van,

    Liked by 1 persoon

  5. Ja, het is vreemd allemaal. Ook hier bloeien ze nog met nog andere die normaal blijven bloeien tot de vorst. En als die niet komt, tja … Dan blijven ze doorgaan. Denk dan wel dat komend jaar minder bloei zal zijn, weet het niet.
    Hier zijn de vetbollen voor de vogels en het strooivoer aan het ontkiemen, dat is minder leuk

    Liked by 1 persoon

  6. De natuur is helemaal van slag maar het levert wel weer een mooie platen op.

    Liked by 1 persoon

  7. Gorgeous image, Marylou.
    Reminds me of an old English nursery rhyme we sang as children. It started off well, but the ending isn’t very suitable for children.🙂

    ‘Oranges and lemons
    Say the bells of St. Clements
    I owe you five farthings
    Say the bells of St. Martins
    When will you pay me?
    Say the bells at Old Bailey
    When I grow rich
    Say the bells at Shoreditch
    When will that be?
    Say the bells of Stepney
    I’m sure I don’t know
    Says the great bell of Bow

    Here comes a candle to light you to bed
    Here comes a chopper to chop off your head

    Liked by 1 persoon

  8. toen ik vanmorgen nog een biertje dronk met de collega’s om het kerstverlof in te zetten, hoorde ik zoveel vogels fluiten. Het voelde aan als lente!

    Liked by 1 persoon

  9. Het is toch niet te geloven er bloeien zelfs nog stokrozen in onze wijk!

    Liked by 1 persoon

  10. Het wordt een kleurige winter Marylou🙂 De temperaturen vindt ik wel aangenaam maar zijn onnatuurlijk

    Liked by 1 persoon

  11. Wow, you really are having warm weather! Beautiful blooms!

    Liked by 1 persoon

  12. Eigenlijk is het ook helemala niet leuk meer. Hopelijk keert de natuur nog evne ten goede terug.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

