Een boodschap van hoop

 

Wat kan ik beter op de eerste dag van het nieuwe jaar  op mijn blog zetten dan witte duiven tegen een hel blauwe lucht.

Vandaag vroeg op wandel ,het duurde tot 10 uur eer de mist optrok en  een stralend blauwe lucht verscheen.Aan de duiventil in het Vriezelhof vlogen de spierwitte duiven in een kale boom.Witte duiven het symbool voor vrede en verdraagzaamheid gebaseerd op het bijbelverhaal van Noach.

Mijn stille hoop dat mensen meer respect voor elkaar gaan  krijgen los van huidskleur en geloof.Vrede onder de mensen kan er nog iets mooier zijn? Of is het echt een utopie?

 

22 reacties op “Een boodschap van hoop”

  1. Prachtig hoopvol beeld !

    Liked by 1 persoon

  2. mooie opname
    hier net anders om , begon de dag zonnig de nevel kwam nadien

    Liked by 1 persoon

  3. Bellissima Photo di sperza. Tmaottosso
    Tamtosso,o aigiro èer te e o tipo carì!

    Liked by 2 people

  4. Vind dit een prachtfoto, ja laten we met zijn alle hopen op vrede en verdraagzaamheid

    Liked by 1 persoon

  5. They look beautiful!🙂

    Liked by 2 people

  6. we moeten blijven hopen op die vrede, maar of die er wereldwijd ooit komt betwijfel ik helaas ten zeerste…

    Liked by 1 persoon

  7. Mooi de symboliek voor vrede uitgebeeld met je foto.

    Liked by 1 persoon

  8. Mooi hoor Marylou, met zoveel “vredes” duiven moet het toch goed komen zou je denken.

    Liked by 1 persoon

  9. Pragtige boodskap en foto!

    Liked by 1 persoon

  10. Dat is inderdaad een mooie symbolische start van het nieuwe jaar.

    Liked by 1 persoon

  11. Dankie vir die mooi boodskap… hoop jou wense word waar.

    Liked by 1 persoon

  12. Vredesduiven…even dacht ik dat het bloemen zijn.
    Het zou best kunnen met dit zachte weer.
    Vrede, ja je moet gewoon hoop houden.

    Liked by 1 persoon

  13. Laten we beginnen bij onszelf en onze naasten…

    Liked by 1 persoon

  14. Great nature shot, Marylou!

    Liked by 1 persoon

  15. Mooi begin van het nieuwe jaar

    Liked by 1 persoon

  16. mogge Marylou
    ja we treffen het dat er mensen zijn die zoiets kunnen filmen , wat een prachtige opname hé
    dank je voor de wensen , ja laten we hopen op mooie wandelingen bij goede gezondheid
    voor nu , geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  17. ben ik nog ff , ja die dagen zijn gelukkig weer weg
    ik hoop dat jij je wat beter voelt al
    beterschap

    Liked by 1 persoon

  18. Een symbolisch begin … een mooie gedachte …
    Fijn nieuwjaar Marylou

    Liked by 1 persoon

  19. Ik hoop met je mee Marylou. Mooi dat je uitgerekend op de eerste dag van het nieuwe jaar deze mooie duiven zag.

    Liked by 1 persoon

  20. Marylou. Deze foto en jouw tekst inspireerden mij voor mijn dagelijks Elfje, dat ik eind van de week zal posten op mijn blog (https://vivapo.wordpress.com/366-elfjes/) in de rubriek #366 elfjes.
    Jouw blog krijgt de ‘primeur’. Het luidt als volgt:
    Zeven
    spierwitte duiven
    in kale boom.
    Uitnodiging tot verdraagzaamheid en
    vrede.
    Mag ik daarvoor – mits bronvermelding – deze prachtige foto gebruiken?
    Een hartelijke groet, Viviane

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

