Dwalen door het land van Pallieter

Ik waagde het er gisteren op, maar moest mijn voornemen na 7 km noodgedwongen stopzetten.Ik wilde een 12 tal km gaan wandelen door het land van Pallieter.Verklaring Een levensgenieter wordt een Pallieter genoemd naar een romanfiguur uit 1916 van de schrijver Felix Timmermans.De roman werd verfilmd in 1976

Een streepje zon lokte me toch naar buiten maar na 7 km werd het verraderlijk donker.Het begon nog stormachtig  te waaien en ook nog te regenen aan de boorden van de Nete.In snelle tred dus terug naar de auto ,waar ik uitgewaaid en nat en verkleumd ,gauw terug naar huis reed.Ik zal de wandeling dus noodgedwongen een andere keer moeten af maken.Nochtans zag het er toch veel belovend uit.

17 reacties op “Dwalen door het land van Pallieter”

  1. Ongelooflike mooi foto…beslis werd om voor nat te reën!

    Liked by 1 persoon

  2. Ja veel regen gevallen gisteren, bij ons zo’n 25 cm sneeuw, moeilijk op de wegen, veel ongelukken. Volgende keer beter voor jou

    Liked by 1 persoon

  3. mogge Marylou
    dat je gelokt werd door mooi weer naar een mooi gebied
    laat de foto goed zien , nu wachten op beter weer
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  4. Je hebt geen mooi weer nodig om mooie foto’s te maken. Dat laat je ons hier duidelijk zien.

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

  5. Jij maakt toch wel mooie schilderijen hoor, prachtig gedaan Marylou.

    Liked by 1 persoon

  6. Jammer dat je je reis niet a hebt kunnen maken maar er komt vast een herkansing. Deze mooie foto heb je in ieder geval

    Liked by 1 persoon

  7. Een mooi plekje om naar terug te keren!

    Liked by 1 persoon

  8. het leverde toch deze hele mooie foto op, Marylou!
    Jammer genoeg geen echt wandel- en fietsweer de laatste dagen…

    Liked by 1 persoon

  9. Zo lang de buien wat om je heen trekken, is er niets aan de hand. Dan leveren ze over het algemeen alleen maar een positieve bijdrage aan mooie foto’s, zoals je op deze foto mooi laat zien. Maar als ze recht op je af komen, dan kun je maar beter een droog en beschut heenkomen zoeken.

    Liked by 1 persoon

    • Ik was 7 km van mijn startplaats als heel de storm losbarstte ,dan weet je dat hoe hard je ook doorstapt ,je nat zal worden en op de dijken pal in de wind vindt men nergens een onderkomen.Ik heb alvast een frisse neus gehaald.en had wel een waterdichte jas aan.

      Like

  10. I really like the Netherlands like from this picture!🙂

    Liked by 2 people

  11. Maar … je hebt toch een mooie foto weten te scoren.

    Liked by 1 persoon

  12. dank je Marylou
    ik kijk echt uit naar die mooie warmere tijden🙂
    fijne avond

    Liked by 1 persoon

  13. prachtig Marylou!

    Liked by 1 persoon

  14. In je foto zie je de dreigende lucht al komen maar je foto is daardoor ook erg mooi. Vandaag was het wel een prachtige dag en ik hoop dat je die dan ook gebruikt hebt. Ik moest helaas werken.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

