Vleeseter voor het raam

Mijn Sarracenia is verlekkerd op vlees  en voorzien van bekervallen in de vorm van een trompet.Geen enkele spin,vlieg of insect ontkomt aan zijn valstrikken.Deze vleesetende plant staat momenteel binnen want hij kan niet tegen de vorst. Momenteel bloeit hij met een hele speciale bloem maar nog even en  dan kan hij de tuin in en barst hij uit zijn voegen en worden  de kleine bekertjes aan het uiteinde van de bladeren dubbel zo groot. De beker  is glad zodat vliegjes en andere insecten er niet meer uit kunnen en  worden  vastgehouden, gedood en verteerd. Er zijn in de lente en zomer momenten dat de trechters tot boven vol zitten met  insecten .

13 reacties op “Vleeseter voor het raam”

  1. Mooi hoor Marylou, jij hebt geen vliegenmepper nodig.

    Liked by 1 persoon

  2. Ha kan je die niet beter binnen houden dan?

    Liked by 1 persoon

    • in de lente en zomer blijft hij buiten meer licht grotere bladeren en vangbekers en in de tuin ook veel meer insecten.In Brazilië groeit hij ook buiten.Alleen in de winter neem ik hem binnen

      Liked by 1 persoon

  3. Sarracenia

    soms, na een paar beten
    zou ik willen
    dat ik een vleesetende plant was

    op één, twee, drie
    halveerde ik de muggenpopulatie

    zelfs vegetariër zijnde
    zou ik hen
    met meer goesting verorberen dan gras

    Een smaakvolle foto, Natuurfreak! 🙂
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

  4. Hij is mooi, Marylou. Het lijkt me interessant om daar op een mooie zomerse dag eens met de macrolens op de camera bij te gaan zitten. 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Dat is nog eens een milieuvriendelijke manier om thuis van je ongedierte af te komen

    Liked by 1 persoon

  6. Dag Marylou,
    Prachtige foto
    Lieve groetjes Roosje

    Liked by 1 persoon

  7. Weereens ’n pragfoto en interessante skrywe!

    Liked by 1 persoon

  8. ik wil ze graag in huis Marylou. Ooit al eens gehad maar die overleefde het niet. Jij gaat deze straks weer buiten zetten en ik ga er een voor in huis halen😀

    Liked by 1 persoon

    • Ze hebben veel licht nodig en groeien dan uit tot grote planten dat is de reden dat ze in de zomer naar buiten gaan maar natuurlijk nooit in volle zon en geen kraantjeswater geven want dat bevat teveel kalk en daar kunnen vleesetende planten niet tegen.Veel succes er mee.

      Like


Geef een reactie

