Mijn tuin een vogelparadijs

In mijn tuin krioelt het van de vogels:bosduiven,turkse tortels,allerlei soorten mussen,roodborstje,kool-pimpel en staartmeesjes,een winterkoninkje,merels,appelvinken en soms een kraai.Het is hier heel druk met aan en afvliegen en daar ik verschillende voederplekjes heb zijn de ruzies die verled”n jaar plaats vonden verdwenen.Ze hebben de keuze uit fruit,zaden,pindanootjes,gedroogde wormen,vetbollen en pindakaas en ze zitten vaak met 5 op een tak te wachten om aan te vliegen.Hier zie je de turkse tortel die op het dak van een berging wacht om in duikvlucht het vogelhuisje in bezit te nemen.Nu ik zie dat de merels stukjes mos tussen de stenen wegplukken voor het bouwen van een nest,zorg ik voor klein gesneden takjes,gedroogd mos,en kleine sukjes watten zodat ze een zacht nestje kunnen bouwen.Ik heb een 8 tal nestkastjes,een insecten hotel en vlinderkastje opgehangen.De vogels zijn klaar voor de lente en ik ook.

18 reacties op “Mijn tuin een vogelparadijs”

  1. dat is elke dag genieten Marylou
    ja zij zijn er al druk mee , met de lente
    en dat willen wij ook wel al
    eerst nog maar slapen
    slaap wel

    Liked by 1 persoon

  2. Bellissimo avere tanti uccelli nel giardino, è stupendo cara Marylou.
    Un grande saluto e l’augurio di una buona domenica.
    Ciao, Pat

    Liked by 1 persoon

  3. Your garden seems like the perfect place to be!Beautiful photo

    Liked by 1 persoon

  4. Geniet maar van je “vogelparadijsje” Marylou.

    Liked by 1 persoon

  5. Dus heb jij een echt vogelparadijs dus laat de vogelfoto’s maar komen🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Een ochtendconcert van merels is erg mooi maar ik heb het niet zo op koerende duiven in de goot boven mijn slaapkamerraam. Ik denk dat we bijna allemaal wel klaar zijn voor de lente Marylou, maar maart roert zijn staart en ook april doet wat het zelf wil.

    Liked by 1 persoon

  7. Ik ben via Leen van On the Road op u pagina terecht gekomen.
    Mooie foto`s, het is genieten!
    De foto van de Turkse tortel is prachtig, het hele plaatje klopt qua kleur.
    Het zal genieten zijn met zo veel vogels in je achtertuin.

    Marina
    http://www.wandelpraat.nl

    Liked by 1 persoon

  8. Hulle vlief altyd uit my raampie uit!

    Liked by 1 persoon

  9. Dan heb je ook echt een hele grote tuin als je ook 8 nestkastje hebt hangen. Heerlijk al dat leven in de tuin🙂

    Liked by 1 persoon

  10. knappe foto van die tortel Marylou

    iedereen is klaar voor de lente

    nu de natuur nog..

    prettige avond

    Liked by 1 persoon

  11. Lovely photo, Marylou. 🙂

    Liked by 1 persoon

  12. Heerlijk als je al die vogels in je tuin hebt

    Liked by 1 persoon

  13. Dat is genieten zo’ tuin,ik betrap mij erop dat ik veel alerter ben geworden op het natuurschoon dat ik zie tijdens onze wandelingen….gisteren precies een roodborstje gezien…ook mooi !

    Liked by 1 persoon

  14. dank je voor de lieve woorden Marylou
    ik sluit af en wens je een goede nacht
    en morgen een goede start in de nieuwe week

    Liked by 1 persoon

  15. tof dat je zo’n mini-zoo in je tuin hebt, Marylou!

    Liked by 1 persoon

  16. Dat belooft een vliegende lente te worden…

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

