Wat je diep treft

Een bloesem van het krentenboompje voor al de onschuldige mensen die vadaag het slachoffer werden van de bomaanslagen in onze hoofdstad Brussel

Toen ik vanmorgen vertrok voor mijn vrijwilligerswerk bij het kinderbrandwondenfonds wist ik niet dat het zo’n bewogen dag zou worden.Ik ging in een school een paar lesjes  geven over veiligheid om ongelukken en brandwonden te voorkomen.Op het nieuws op mijn weg er naartoe hoorde ik van de 3 bomaanslagen in Brussel. 2 in de luchthaven van Zaventem en 1 in de metro aan Schuman.Er vielen tot nu toe al 32 doden en 200 gewonden.Je stapt dan uit de wagen en stapt de klas binnen.Je start je les over veiligheid en oplettendheid wetend dat er door blinde haat zoveel mannen,vrouwen en kinderen niet meer thuis zullen komen.Ik had het er heel moeilijk mee.
Maar een heel korte post vandaag en ook weinig blogbezoeken want morgen is er voor mij nog een dag die de slachtoffers van vandaag niet meer zullen krijgen

32 reacties op “Wat je diep treft”

  1. stil wordt je van het gebeurde…

    Liked by 1 persoon

  2. die bloemen dat u aan de slachtoffers geeft zijn heel mooi…

    Liked by 1 persoon

  3. heel mooi bloemetje,
    heb het bijna de hele dag gevolgd, in en intriest……..

    Liked by 1 persoon

  4. ja
    vreselijk wat daar afspeelde , en waarom😦
    jij hoorde het gelijk als het gebeurde en dan kinderen moeten vertellen over veiligheid , is moeilijk
    ik vernam het pas uren later , en gelukkig zijn er geen bekenden van mij daar zoals bij jou wel
    je koos en een mooi bloempje voor , en ja ik leef enorm mee
    hopelijk kan je goed slapen en fit de vast moeilijke dag morgen weer kunnen beginnen

    Liked by 1 persoon

  5. Delicatissimi fiori per vittime innocenti della barbarie umana!!
    Grazie Marylou!

    Liked by 1 persoon

  6. Ja het beheerst je. Hoop snel op positief nieuws van een vriendin

    Liked by 1 persoon

  7. Ik vind geen woorden voor zoveel geweld en lelijkheid … Ik zie de bloesem… Wat is hij troostend mooi…

    Liked by 1 persoon

  8. Deze mooie, helder witte bloesem is een mooi eerbetoon aan de slachtoffers van deze barbaarse daad.

    Liked by 1 persoon

  9. Het is intens triest en zo’n onnodig leed. Niet te bevatten…

    Liked by 1 persoon

  10. Hallo lief blogvriendinneke,
    Uit eerbied voor al de slachtoffers
    Een stille groet XXX

    Liked by 1 persoon

  11. Het komt allemaal wel heel dichtbij maar toch genieten van een voorjaarsbloempje.

    Liked by 1 persoon

  12. Wonderful picture of flowers. Is that cherry?

    Liked by 1 persoon

  13. Mooie tekst, want zo voelen we ons nu hier in België: onmacht en verdriet overheersen en onze gedachten gaan telkens weer uit naar de vele onschuldige slachtoffers…

    Liked by 1 persoon

  14. Echt onvoorstelbaar wat er gebeurde. Kun je met je hoofd niet bij.

    Liked by 1 persoon

  15. Mooi omschreven, de foto werkt erbij toch wel.

    Liked by 1 persoon

  16. mogge Marylou
    dank je wel
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  17. Héél treffend Marylou!

    Liked by 1 persoon

  18. ik vind er geen passende woorden bij..

    maar zo’n foto helpt

    groeten

    Liked by 1 persoon

  19. laat ons maar liefde prediken, Marylou!

    Liked by 2 people

  20. Wat mooi dat je dit aan hen opdraagt Marylou. Het is ook werkelijk verschrikkelijk wat daar is gebeurd en nog steeds gebeurd!

    Liked by 1 persoon

  21. Beautiful Lou! Smashing photograph!

    Liked by 1 persoon

  22. Gorgeous! Ours haven’t begun to bloom yet, it will take at least one more month or so.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

