Dit getuigt van weinig respect

 

Op wandel in Olen stond ik oog in oog met een nandoe en wilde hem met zijn  nieuwsgierige kop mooi  fotograferen.Nu maakte ik vroeger al eens mee dat  het zijn kop weg stak en een nandoe zonder kop is geen foto waard.Maar dit exemplaar was nog onbeschofter  en  toonde weinig respect voor de fotograaf. Geef toe dat is toch ver beneden alle peil,zomaar onder je rokken laten kijken en nu druk ik het nog vriendelijk uit.

Net als de Struisvogel is ook de nandoe een loopvogel. Hij behoort wel tot de familie van de Struisvogels, evenals de emoe en de kasuaris. Ze zijn een stuk kleiner dan de Struisvogels.

Een nandoe lijkt uiterlijk veel op een struisvogel, maar is beduidend kleiner en lichter. Een volwassen nandoe is ongeveer 90 tot 150 cm lang en 20 kg zwaar. Andere verschillen met een struisvogel zijn dat een nandoe drie tenen heeft in plaats van twee en dat de seksen nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn.

Nandoes hebben hoofdzakelijk bruine, grijze of witte bevedering, met een wit onderlichaam. Mannetjes hebben in de broedtijd een zwarte ring onder aan de hals. In Brazilië worden nandoes gevangen voor de veren.(Wikipedia )

24 reacties op “Dit getuigt van weinig respect”

  1. toch een leuke foto en een wijze les

    Liked by 1 persoon

  2. Wat grappig! Ik kende deze vogel nog niet. Weer iets bijgeleerd!

    Liked by 1 persoon

  3. Leuk…maar heb jij ooit een vogel gezien die de kop in het zand steekt…volgens mij is dat een fabeltje.
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  4. Een goede informatie bij deze mooie en leuke foto Marylou.

    Liked by 1 persoon

  5. wat een geinige foto

    Liked by 1 persoon

  6. Het lijkt erop dat ze struikelde en omgedraaid haar rok omhoog. Oeps!

    Liked by 1 persoon

  7. Weer een les geleerd, lopen deze nadoe`s ook net zo snel als een struisvogel?

    Liked by 1 persoon

  8. This is such a funny pose, Marylou. Great shot and thanks for making me laugh out loud.😀

    Liked by 1 persoon

  9. Wat een geweldige foto. zo leuk deze struisvogeltjes te observeren. Ze maken soms de sierlijkste dansjes🙂

    Liked by 1 persoon

  10. hahaha, aan je titel te zien dacht ik dat die mishandeld was. Gelukkig minder erg…

    Liked by 1 persoon

  11. Ik kende deze vogel ook nog niet, de eerste keer dat ik zoiets zie …;toch een mooie foto vind ik !

    Liked by 1 persoon

  12. De tijd van het jaar is het waarschijnlijk. Niet echt preuts. 😉

    Liked by 1 persoon

  13. ik ben blij dat je het gezellig vond
    en wens je een goedenachtrust

    Liked by 1 persoon

  14. Dit is wel een heel bijzondere pose. 🙂

    Liked by 1 persoon

  15. toonde deze vogel weinig respect voor de fotograaf, het leverde de fotograaf toch een prachtig beeld op en de lezer … interessante info.

    Liked by 1 persoon

  16. Ik vind het wel wat zo

    Liked by 1 persoon

  17. Hahahahahahahahahaha een vogel met humor🙂

    Liked by 1 persoon

  18. Hahahahah…. echt een geweldige foto😀😀 Ik dacht eerst dat ik heel wat anders te zien zou krijgen zoals een ravage in de natuur of vuilnisbelt in de natuur. Maar dit is veel leuker hahahahaha…

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

