Op weg naar zijn nest

 

Op het domein waar ik vaak wandelen ga ,  leeft momenteel een reigerkolonie.Ze bouwden hun nesten hoog in de toppen van de bomen.Het gebeurt dus dat je een reiger fotografeert en thuis ontdekt dat er nog een exemplaar meer op de foto staat.Er zaten  ook een tijdje een grote en kleine zilverreiger maar die zijn verder getrokken vrees ik.

Ik concentreerde me op een door het ondiepe water stappende reiger op zoek naar een kikker of vis.Niet zo ver van me af werd een andere reiger opgejaagd door een loslopende hond.Gauw dus  gereageerd en hem in volle vlucht in mijn lens gevangen.

15 reacties op “Op weg naar zijn nest”

  1. Reigers, bijzondere vogels. Mooi om te zien!

    Liked by 2 people

  2. Beetje jammer dat de kop net achter de vleugel is verborgen maar doet verder niets af aan het feit dat je deze goed scherp in de lucht hebt weten te vangen

    Liked by 2 people

  3. Mooi “geschoten” Marylou.

    Liked by 2 people

  4. Knap werk om zo snel te reageren en hem toch zo netjes in beeld te vangen.

    Liked by 2 people

  5. wonderful sight and photo

    Liked by 2 people

  6. Ah, om te vliegen als een vogel !!

    Liked by 2 people

  7. Fabulous shot, Marylou.🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Mooie foto en uitleg.

    Liked by 1 persoon

  9. O.. wat een mooi reiger vogel. Ja inderdaad deze tijd begin ze met eieren leggen. Beautiful wildlife photo Marylou!

    Liked by 1 persoon

  10. prachtig, alweer!

    Liked by 1 persoon

  11. ik denk niet dat ik al ooit zo’n reigersnest zag

    Liked by 1 persoon

  12. Wowwwwww jij verdient veel bonuspunten met deze strakke foto Marylou!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

