Dikkopje last rustmoment in

Hier ziet u het Groot Dikkopje

De onderkant van de achtervleugel is geelachtig bruin met lichte vlekken. Waardplanten: Verschillende soorten grassen. Zand en veengronden. Graslanden (geen klei), open plekken in bossen. Overwintert als half volgroeide rups. Juni – Augustus. Spanwijdte 25 – 32 mm.  Europa.

17 reacties op “Dikkopje last rustmoment in”

  1. mooie opname , ik sta telkens weer verbaasd dat deze mooie beestjes zo voor jou en andere fotografen wil poseren🙂

    Liked by 1 persoon

    • je moet wat geduld hebben Karel.Ik sta ergens stil en let goed op waar wat beweegt ,vliegen ze weg dan volgt mijn oog heel goed de route en als ze gaan zitten weet ik waar en laat ze niet schrikken en nooit in hun schaduw gaan staan of ze gaan er vandoor.Je zal zien dat deze tips je echt helpen en voor je het weet heb je ze op de foto.Veel succes.

      Liked by 1 persoon

  2. Mooie ,zomerse foto.

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

  3. Een fraaie opname van dit vlindertje Marylou, ik heb ze hier nog niet gezien.

    Liked by 1 persoon

  4. Jij blijft ze maar vinden !
    Lie(f)s.

    Liked by 1 persoon

  5. Weereens pragtig,Marylou!

    Liked by 1 persoon

  6. zeer fraaie opname hoor

    Liked by 1 persoon

  7. Aparte beestje om te zien. Wat mooi deze foto.

    Liked by 1 persoon

  8. Het dikkopje … ja, mooi. Die heb ik hier tot nu toe nog gemist dit jaar.

    Liked by 1 persoon

  9. Dit motje heb je heel mooi gefotografeerd Marylou

    Liked by 1 persoon

  10. Dit is weer een prachtige plaat van deze kleine vlinder hier heb ik ze nog niet gezien.

    Liked by 1 persoon

  11. Dit zijn van die leuke vlindertjes🙂 Ik heb ze nog niet gezien!

    Liked by 1 persoon

  12. Nog geen dikkopjes gezien dit jaar (in Nederland) maar ze horen bij mijn favoriete vlinders.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

