Buizerd krijgt terug de vrijheid

KLIK HIER:voor alle foto’s van het schaapsscheren

Vandaag was het schaapsscheren op de Kesselse Heide maar er werden ook vogels terug vrijgelaten in de natuur.Het waren 3 jonge grote spechtjes en 2 boomklevertjes die binnengebracht werden in het natuurcentrum in Herenthout nadat ze uit een nest gevallen waren.Laatst kreeg een pracht van een buizerd die verkeersslachtoffer was na een lange herstelperiode terug de vrijheid.Het was een heerlijk moment om mee te maken.

22 reacties op “Buizerd krijgt terug de vrijheid”

  1. heel mooi om zo iets mee te maken Marylou
    je hebt het ook weer mooi in beeld gebracht
    ja ik had weer eens een echt wandel weekend🙂
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Prachtig zo zie ik het graag lekker vrij en niet gebruiken voor een show

    Liked by 1 persoon

  3. Een heel mooi verslagje over dat schaap scheren, dat had ik ook eens graag gezien , en het was waarschijnlijk ook mooi toen die buizerd terug zijn vrijheid kreeg ..knap !

    Liked by 1 persoon

  4. O ja das mooi schapen scheren is ook leuk om te zien

    Liked by 1 persoon

  5. Een prachtige opname Marylou. Goed dat ze de vogels teruggeven aan de natuur.

    Liked by 1 persoon

  6. Mooie foto, aan die blik te zien verheugt de buizerd zich absoluut op de vrijheid. 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Mooi hoe ze de mensen proberen te laten zien over het hoe en wat erbij komt kijken allemaal.
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  8. Dergelijke een nobel schepsel!

    Liked by 1 persoon

  9. ik vind het zo’n prachtige vogels, sowieso alle roofvogels vind ik fascinerend!

    Liked by 1 persoon

  10. Niets mooier dan een vrije vogel!

    Liked by 1 persoon

  11. Mooie serie foto’s van een leuk en interessant evenement. Op de foto’s zijn ook verschillende schapenrassen te zien. Weet je misschien ook welke schapenrassen daar allemaal lopen? Ik heb in elk geval Vossenkoppen gezien, maar dat gehoornde dier is een voor mij onbekend ras, net als die witte op een van de laatste foto’s. Omdat ik zelf ook wol spin en vilt, heeft dit ook mijn belangstelling.

    Liked by 1 persoon

  12. Als ze nog wild genoeg zijn kan dat, fijn dat ze dat ook doen daar.

    Liked by 1 persoon

  13. Heel mooi moment !
    Lie(f)s.

    Liked by 1 persoon

  14. Ik was al even bang een foto van een roofvogelshow te zien maar dit is geweldig. Compliment voor de mensen die zich hiervoor inzetten en voor jou een compliment voor de opname

    Liked by 1 persoon

  15. Hij ziet er blj uit… mooi moment!😀

    Liked by 1 persoon

  16. Prachtig ! Het lijkt me indrukwekkend om de vogel weg te zien vliegen.

    Liked by 1 persoon

  17. Wat een feest zal dat zijn om te zien. Eindelijk heerlijke vrijheid!

    Liked by 1 persoon

  18. Bellissima foto e splendida notizia.
    Saluti, Pat

    Liked by 1 persoon

  19. Het is ook echt geweldig dat deze dieren geholpen worden en daarna weer in vrijheid worden gebracht. Ik vind het echt super en ook heel leuk dat je hierbij was Marylou!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

