Na regen komt zonneschijn

De Hosta is een prachtige vaste tuinplant, welke van oudsher aangeplant wordt in schaduwtuinen.  Tegenwoordig zijn er ook talloze Hosta’s die het prima doen half in de zon, en er zijn er zelfs vrij veel die in de volle zon kunnen.

Meestal doen het overgrote deel van de hosta’s het goed in de halfschaduw , Sommige soorten kunnen in de volle schaduw of volle zon, maar dit zijn uitzonderingen . Krijgen ze te veel zon , dan worden de randen bruin en verbleken de bladeren.
Blauwkleurige Hosta’s zijn de meest schaduwrijke naargelang deze een blauwe..kleur..
Ze kunnen heel wat vocht verdragen maar door de overvloedige regen knakken de bloemstengels onder de zware druk van regendruppels.Na regen komt zonneschijn maar na alle gutsbuien zien ook zij het niet meer zitten.

27 reacties op “Na regen komt zonneschijn”

  1. mooie bloem , en laat de zon er maar op schijnen hoor , krijgen wij die ook weer eens te zien
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Lovely picture, Marylou.
    Blessings ~ Wendy

    Liked by 1 persoon

  3. Prachtig die foto. Hij symboliseert het weer en de invloed op sommigen… Hopelijk komt de zon nu gauw, ook voor deze hosta – een zeer mooie plant.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik heb ook een hosta staan maar die bloeit nooit blijft ook vrij klein, misschien toch teveel zon. Prachtige foto. Hoe was je ziekenhuis bezoekje?

    Liked by 1 persoon

  5. Pragtige foto met die druppels daarop!

    Liked by 1 persoon

  6. Prachtige druppelfotografie Marylou.

    Liked by 1 persoon

  7. Beautiful photo Marylou, the water drop make complete!

    Liked by 1 persoon

  8. Echt doordrenkt van vocht. Een hele mooie foto

    Liked by 1 persoon

  9. Laat die zon maar komen hoor, Marylou… het regent hier weer.😦
    Maar je foto vind ik prachtige… mooi die zachte kleuren met die druppels!!
    Lieve groetjes Anna :))

    Liked by 1 persoon

  10. Heel mooi, goed gedaan!!!

    Liked by 1 persoon

  11. Ik heb afscheid genomen van mijn hosta.s. Hoe mooi ook de slakken hebben gewonnen.

    Liked by 1 persoon

    • Daar kan je zelf veel aan doen Eveline.Ik had dat probleem ook maar heb me niet gewonnen gegeven.Mijn hosta’s staan nu in potten op een plateau met wieltjes en rond de potten heb ik koperdraad gewonden maar je kan ook rij koperen centjes rond de pot kleven .Kruipen slakken hierover en krijgen een elektrische schok en ze zijn niet zo dom om telkens opnieuw te proberen.Mijn hosta’s zijn sindsdien reuzen geworden die ik elk jaar moet delen..Van slakken heb ik nog zelden last en heb bij exemplaren in volle grond hetzelfde gedaan.Een baken rond de plant gemaakt met koperdraad
      Zet de foto op natuurplekjes 2 dan kan je zien dat hij vrij van slakken is
      https://natuurplekjes2.wordpress.com/2016/07/02/hostas-zonder-slakkenwraat/

      Liked by 1 persoon

      • Een hele goede tip! Dank je wel.
        Misschien ga ik het weer eens proberen.
        Een joekel van een acanthus heeft de plaats van de hosta,s ingenomen. Naar ben ik heel blij mee maar een paar potten kunnen er vast wel bij.

        Liked by 1 persoon

  12. Gebruik nooit slakken korrels of ander gif dus de hoste hier is niet meer maar deze mooie plaat maakt dat ruimschoots goed.

    Gr. Frans

    Liked by 1 persoon

    • Ik gebruik ook nooit gif in de tuin maar dit is een ongevaarlijk middel om je hosta’s te beschermen
      Het dood de slakken niet ,ze krijgen een schok als ze er willen over kruipen en blijven er de volgende keer weg.Je kan ook stinkertjes rond hosta’s planten .de slakken eten dan wel je stinkertjes op…maar men moet keuzes maken en nu met die nattigheid hebben slakken het heel gemakkelijk.

      Like

  13. Prachtige foto met die druppels op de tere bloemen.
    Hier staan de hosta’s ook mooi te bloeien, maar de buien spelen ze ook hier parten.

    Liked by 1 persoon

  14. Een heel mooie foto! Echt prachtig…

    Liked by 1 persoon

  15. Vind de hosta een dankbare plant…maar altijd jammer als de bladeren door regen en storm een opdonder krijgen…de hele zomer te zien.
    Geen last van slakken maar op de bloemstengels zwart van de mieren…
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  16. Flowers with raindrops are so beautiful. We have had plenty of rain today. It was needed it was very dry

    Liked by 1 persoon

  17. dank je Marylou
    ik had een mooie wandeling , met op het eind wat dikke druppen

    Liked by 1 persoon

  18. Ik vind het ook een mooie plant en in mijn tuin doet die het heel goed. Stond eerst in de schaduw van een grote struik maar die heb ik dit voorjaar weggehaald. Nu in volle zon lijkt hij het nog beter te doen zelfs.

    Liked by 1 persoon

  19. They look so elegant.🙂

    Liked by 1 persoon

  20. Very beautiful, love the raindrops!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

