Oog in oog

Vandaag op wandel in Limburgs natuurgebied Kolveren in Zonhoven.Een prachtig gebied met heel veel planten,bloemen,waterpartijen insecten,libellen,wantsen en een massa vlinders.Maar veel beelden kan ik je niet tonen want na 3/4 van de wandeling ontdekte ik dat de sleuf van de fotokaart openstond en de kaart eruit gevallen was.Ben nog op zoek gegaan in het hoge gras maar het was zoeken naar een speld in een hooiberg.Ik heb haar niet terug gevonden en dat is niet prettig.Heb toen een reserve kaart geplaatst Op het einde van de wandeling stond ik oog in oog  met een damhert. en bij goed kijken zaten er 2 dieren die me niet uit het oog verloren.Na enkele foto’s heb ik voorzichtig mijn wandeling voortgezet.Deze ontmoeting was een opsteker na mijn verlies.Ik had tijdens deze wandeling 10 verschillende vlinders gefotografeerd.

31 reacties op “Oog in oog”

  1. Toch een prachtige foto!

    Liked by 1 persoon

  2. Excellent, my friend! Thank you!🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Géén magere troost, deze ontmoeting, wel integendeel! Wat een prachtige ervaring en prachtige foto!

    Liked by 1 persoon

  4. Wat vervelend om een kaart te verliezen. Maar gelukkig kon je je verlies goed maken met deze prachtige opname. Het gebeurt je vast nooit meer.

    Liked by 1 persoon

  5. Ag dis ’n ramp om ’n kaart te verloor,veral as daar mooi foto’s op is!!Jou foto is baie mooi.

    Liked by 1 persoon

  6. Wat een disaster om die kaart te verliezen hopelijk niet teveel foto’s erop. deze foto van dat damhert vind ik overigens wel heel goed geslaagd

    Liked by 1 persoon

  7. Het lijkt me echt balen om je geheugenkaart te verliezen op een dag dat je net een grote verscheidenheid aan vlinders hebt gefotografeerd. Gelukkig dat je een reserve kaart bij je had, nu maken de foto’s van dit prachtige tweetal de dag toch nog goed.
    Fijne dag verder, Marylou.

    Liked by 1 persoon

  8. Zo’n ontmoeting is geweldig, en als je dan nog een prachtige foto als deze kunt maken, is je dag helemaal goed.

    Liked by 1 persoon

  9. En dan moet je snel reageren zonder zo op te schrikken, prachtig gelukt!

    Liked by 1 persoon

  10. Klinkt alsof je hadden een geweldige dag en kreeg tal van foto’s voor ons om te bekijken! Het hert is prachtig.

    Liked by 1 persoon

  11. Oh dat is balen maar zoals je zegt de damherten maken veel goed…
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  12. Wat een liefke! Wel ontzettend jammer van je fotokaart….😦

    Liked by 2 people

  13. Wat verschrikkelijk balen moet dat geweest zijn. Dat zal je niet gauw nog eens gebeuren. De foto van de herten is super.

    Liked by 1 persoon

  14. Oh wat kom jij allemaal tegen op je wandelingen, je weet wel de mooie plaatsjes. Wat jammer van je kaart en je foto’s. Dat terug zoeken is inderdaad bijna onmogelijk. Maar dit is een mooie troost!

    Liked by 1 persoon

  15. Ik snap hoe dat voelt Marylou. Zo ging mijn geheugenkaart eens kapot na een hele middag fotograferen😦 https://knakkie30.wordpress.com/2012/06/11/braindead/

    Toch nog een mooie opsteker met deze foto van een doorgaans schuw onderwerp

    Liked by 1 persoon

  16. ik had laatst ook ver defecte geheugenkaart..

    altijd jammer Marylou

    maar war een heerlijke ontmoeting

    Liked by 1 persoon

  17. Such a cute pair! Lovely shot, Marylou.🙂

    Liked by 1 persoon

  18. Wat vervelend van je verloren kaart. Gelukkig had je nog een reserve mee, om deze prachtige dieren vast te leggen.

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

    • Vooral spijt van een heel speciale vlinder “de ijsvogelvlinder “die ik nog nooit had kunnen fotograferen, een,speciale tor en nog enkele heel speciale planten

      Like

  19. Oei, een ijsvogelvlinder is inderdaad niet alledaags, dan is het nog eens extra balen. Niks aan te doen helaas. De hertjes kunnen niet op tegen genoemde vlinder maar toch nog wel een leuke afsluiting.

    Liked by 1 persoon

    • Mijn vriendin heeft de vlinder ook gefotografeerd maar ik ga die foto niet vragen…Zet alleen dingen die ik zelf fotografeer en probeer nog wel eens een keertje terug naar die plek te gaan waar die vlinder te spotten is.Had zelfs 2 exemplaren op 1 bloem.

      Liked by 1 persoon

  20. zeker een zwaar verlies
    dan kan je zo’n mooie opsteker wel gebruiken ook

    Liked by 1 persoon

  21. Fabulous capture Lou!

    Liked by 1 persoon

  22. Spijtig van het verlies ,maar die foto is dan wel een mooie troost geweest voor je .heel mooi !

    Liked by 1 persoon

  23. oei, die kaart verliezen is wel jammerlijk
    Die ontmoeting met de hertjes maakte dan wellicht wel iets goed

    Liked by 1 persoon

  24. Allemachtig! Dat is werkelijk een ramp als je je kaart verliest!!! De hertjes zijn wel weer ene mooie ontmoeting maar ik kan me voorstellen dat je liever je kaartje terug had!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

