Rupsen buxus vreten alles stuk

KLIK HIER voor ale foto’s
Als men de rupsen vindt is het meestal te laat en er is weinig tegen te doen.De buxus nachtvlinder is prachtig maar de rups is een fiasco voor buxus eigenaars.

Wil je er meer van weten LEES dit

12 reacties op “Rupsen buxus vreten alles stuk”

  1. ik hoop dat je wat geluk hebt en de planten kan behouden

    Liked by 1 persoon

  2. Het ziet er op je foto uit alsof hij de laatste blaadjes zit te versnoepen. Het geeft goed aan dat ze heel wat schade kunnen aanrichten

    Liked by 1 persoon

  3. Best wel een mooie rups om te zien Marylou, een fraaie opname hoor.

    Liked by 1 persoon

  4. Deze ook een goede, een soort plant plaag eigenlijk. Mooie shoot Marylou

    Liked by 1 persoon

  5. Oh my goodness! That’s one big caterpillar. I remember how my dad used to hunt these down in his garden.🙂

    Liked by 1 persoon

  6. oeps , ik ben niet voor gifstoffen enz en de beestjes hebben het al zwar genoeg maar ik kan me voorstellen dat je als tuinier hier tranen van in de ogen krijgt.

    Liked by 1 persoon

  7. I like how the caterpillar makes a circle that leads you through the whole picture.

    Liked by 1 persoon

  8. Vreselijk. Ik hoop ze hier nooit aan te treffen

    Liked by 1 persoon

    • Ik heb 10 planten en 1 ervan was nog inorde. Nu had ik de keuze gifstoffen te gebruiken maar dat dood ook alle andere vlinderrupsen en dat wil ik zeker niet.Dus heb ik al mijn buxussen afgeknipt tot op 10 cm.Heb nog een paar ongeschonden blaadjes behouden en hoop dat ze tegen volgend jaar terug gaan uitschieten.Ik vind het ook verschrikkelijk maar wil mijn tuin 100% gifvrij houden en dan was er geen andere keuze mogelijk.

      Like


Geef een reactie

