Ik schrok me een hoedje

op wandel tussen wilde bloemen en me concentrerend op insecten en vlinders schrok ik me bijna dood  doen plots iets uit het niets te voorschijn kwam.Hij had zich ingegraven in een kuil mul zand.  Ik zag alleen het rood van zijn kam  maar  wist echt niet wat er daar tussen de bloemen  lag.Uit nieuwsgierigheid wilde ik dichter komen.Met luid kabaal sprong hij uit de put los zand waarin  hij zich had gerold, schudde het zand uit zijn pluimen en zette het op een lopen, me volledig verbauwereerd achterlatend.Hij had me echt aan het schrikken gebracht maar zeg nu zelf.”Was dat geen mooie verschijning?”Wat een heerlijke kleuren in zijn verenkleed

m

27 reacties op “Ik schrok me een hoedje”

  1. Voor zo een prachtige plaat heb ik wel schrik over😉

    Liked by 1 persoon

  2. Zolang deze maar niet van kleur verschiet…prachtige kleuren

    Liked by 1 persoon

  3. Met dichtgeknepen ogen net een schilderijtje met heel mooie kleuren…

    Liked by 1 persoon

  4. en na zo’n verrassing toch nog koelbloedig blijven om zo’n prachtfoto te maken … mijn respect!

    Liked by 1 persoon

  5. Je schrikt je een ‘hanenkam’ en maakt een pracht plaat. Wat een kleuren …

    Liked by 1 persoon

  6. Wat een mooie foto ..goed aan te nemen dat je verschoten bent, maar het heeft je wel een prachtfoto geleverd , wat mooie kleuren !

    Liked by 1 persoon

  7. prachtige kleuren en kan me voorstellen dat je daarvan schrok

    Liked by 1 persoon

  8. Ik kan mijn voorstellen dat je eerst even schrikt Marylou. Prachtig op de foto gezet!

    Liked by 1 persoon

  9. Prachtig beest. Wat goed dat je nog de tegenwoordigheid van geest had om hem op de plaat te zetten😉

    Liked by 1 persoon

  10. Een haan kan nogal lawaai maken. Toch sterk dat je nog deze prachtige foto kon nemen. Mooi.

    Liked by 1 persoon

  11. een heel mooie verschijning
    maar je hebt hem ondanks de schrik mooi in beeld

    Liked by 1 persoon

  12. Hij is een groots zoek schepsel!

    Liked by 1 persoon

  13. Ondanks de schrik zag je toch nog kans om er een prachtige plaat van te schieten

    Liked by 1 persoon

  14. Wel een hele leuke belevenis als dat zo plotseling te voorschijn komt

    Liked by 1 persoon

  15. Zeer leuke opname, Marylou!
    Prachtige kleuren…
    Lieve zondaggroetjes van Anna

    Liked by 1 persoon

  16. als het in de buurt van Ede was, dan hoort deze eigenlijk in onze achtertuin.🙂 mooie foto.

    Liked by 1 persoon

  17. Wat een fleurige haan!

    Liked by 1 persoon

  18. A special encounter – and so colourful!

    Liked by 1 persoon

  19. Wonderful close-up, Marylou!🙂

    Liked by 1 persoon

  20. Oh, mooie kleuren zeker. Kan me zo voorstellen hoe je schrok .. Gebeurt me vaker met fazanten.

    Liked by 1 persoon

  21. kleurrijke meneer!

    Liked by 1 persoon

  22. Ik kan me voorstellen dat je schrok maar je hebt er een prachtige foto van kunnen maken!

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

