Klein maar fijn

Deze planten houden van een wat humeuze, vochthoudende grond in gefilterd licht, maar volle zon wordt goed verdragen, mits de grond niet uitdroogt. De bloemblaadjes zijn wit/paars gespikkeld.

Paddenlelie. Heet in Engeland ‘the poor man’s orchid’, omdat de bloemen op orchideeën lijken. Hier spreekt men ook soms van de armeluisorchidee.

Waardevolle laatbloeiende vaste plant met vreemd gevlekte bloemen. De oorsprong ligt vooral in Japan, op een paar na in China en Taiwan.

PS.Hoe ik ook probeer ik schrijf berichtjes op jullie blogs ,maar ze verschijnen nergens.Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

25 reacties op “Klein maar fijn”

  1. mooie opname van dit prachtige bloempje
    zo ver ik weet komen jou reacties bij mij gewoon door
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  2. Prachtige plant/bloem zag hem laatst ook al voorbij komen.

    Liked by 1 persoon

  3. Akismet is de boosdoener Marylou. Ook bij mij zaten enkele reacties van jou in de spambak. Heb ze gemarkeerd als “geen spam” en vervolgens weer toegevoegd. Het beste kan je bij een volgend item even vragen of je volgers in de spambak willen kijken. Sowieso verstandig om dit af en toe te doen.

    Armeluisorchidee klinkt me bekend in de oren. Je hebt ‘m fraai gefotografeerd

    Liked by 1 persoon

  4. Oh this is so gorgeous. What a pretty flower and interesting spots!🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Leuk dat je er ook eentje plaatst Marylou. Er zijn vele soorten paddenlelie, deze is ook erg fraai.

    Liked by 1 persoon

  6. Prachtig Marylou, ik kende deze niet.

    Liked by 1 persoon

  7. Quite a captivating flower. Such a beautiful photograph of it, too.

    Liked by 1 persoon

  8. een prachtig bloempje Marylou

    prettig wekend gewenst

    ps : je reacties worden door klaarblijkelijk als spam beschouwd

    Liked by 1 persoon

  9. Hou altijd de spam in de gaten want ook vrienden verdwijnen er wel eens in…
    Mooi weekendblommeke

    Liked by 1 persoon

  10. What a beautiful flower and gorgeous colors. Nice weekend

    Liked by 1 persoon

  11. Echt prachtige bloem Marylou. Mooie photo shot!

    Liked by 1 persoon

  12. Ik kan de spam niet bijhouden in mijn mailbox, het zijn honderden berichten per week. Die bekijk ik niet en verwijder ze regelmatig met de hele kilo’s. Dus bekijk ik alles hier op WordPress. Daar lijkt het me toch o.k.- of kunnen daar ook nog berichten van in spam belanden? Ik ben niet zo onderlegd in die dingen…
    Bijzondere bloem!

    Liked by 1 persoon

    • Ik zet zoals gewoonlijk bij diegene die een bericht achterlieten en woordje in hun gastboek.Ik heb gisteren zeker 15 berichtjes geschreven en verstuurd maar als ik het nakijk verschijnen ze nergens..willen jullie eens in de spam map zien en aanduiden dat het geen spam is. Er kruipt tijd in en er verschijnt niets terwijl ik er wel wat in schreef.Bij mij komen berichtjes binnen maar de mijn verschijnen niet bij jullie.Sorry

      Like

    • Het is nog maar van gisteren.Heb berichtje op brok in de keel geschreven maar het staat er niet.Ook bij word press kunnen er berichten in de spam geraken.

      Liked by 1 persoon

      • Dag Marylou, neen, dat heb ik niet ontvangen. Heb spam nagekeken in mailbox en via wordpress: niks gevonden. Wat vervelend… misschien eens contact opnemen met wordpress om te vragen wat er fout gaat?

        Liked by 1 persoon

  13. prachtige bloem (én foto) met een wel heel bijzondere naam.

    Liked by 1 persoon

  14. What a beautiful little orchid❤

    Liked by 1 persoon

  15. Een pracht van een lelie Marylou en zo mooi van detail.
    ***
    Bij mij zijn je berichtjes gewoon zichtbaar hoor.

    Liked by 1 persoon

  16. Als een Harlequin.🙂

    Liked by 1 persoon

  17. What a gorgeous flower – love the purple spots!🙂

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

