Uil met een lekker hapje

Door: natuurfreak

29 Okt 2016

Tags:, , ,

Categorie: Antwerpen, Zoo

22 reacties

Ik was in de Zoo vandaag en volgde het voederen van de roofvogels.Die zitten in grote kooien met tralies en het heeft me flnk wat tijd gekost om hem te fotograferen zonder de tralies.

Zijn formaat is echter bedrieglijk; hoewel de laplanduil bijna even groot is als de oehoe weegt hij maar de helft. Zo wordt de laplanduil 59 tot 85 cm lang.Zijn omvang bestaat vooral uit veren, die hem beschermen tegen de noordelijke kou.

De laplanduil jaagt op kleine dieren,vogels en muizen.Zijn specialiteit is zijn fenomenale gehoor. Met zijn markante, schijfvormige kop scant hij het besneeuwde landschap en is hij in staat de kleinste bewegingen onder de seeuw waar te nemen.

De laplanduil behoort tot het geslacht Strix waartoe ook de in Nederland en België voorkomende bosuil behoort.(info Wikipedia)

22 reacties op “Uil met een lekker hapje”

  1. Wow! What a great capture!!

    Liked by 1 persoon

  2. per lui ( bellissimo ) la vita..per l’altro la morte

    Liked by 1 persoon

  3. Goed gelukt Marylou

    Liked by 1 persoon

  4. Dat is een wonder, je hebt echt gelukt Marylou. Een prachtige shot moment photo!

    Liked by 1 persoon

  5. wat een pracht vogel , je hebt het mooi in beeld gebracht

    Liked by 1 persoon

  6. dit beeld toont aan hoeveel geduld en vakmanschap jij hebt!

    Liked by 1 persoon

  7. Prachtig beest. Ik zou er mij uren aan vergapen. En jij duidelijk ook Marylou!

    Liked by 1 persoon

  8. wow – fantastic photo!

    Liked by 1 persoon

  9. Mooie foto, maar ik zie ze toch liever in vrijheid een muis vangen.
    Gelukkig worden ze nu wel goed verzorgd denk ik dan maar.

    Liked by 1 persoon

    • Ik ook Frans maar dierentuinen doen door hun kweekprogramma’s ook goede dingen en ik kan alleen maar beamen dat er niets boven de vrijheid gaat voor mens en dier.

      Like

  10. Een geweldige foto, die eigenlijk in een tijdschrift voor natuurfotografie thuishoort…..SCHITTEREND!

    Liked by 1 persoon

  11. Prachtbeest! Maar, als ik zo vrij mag zijn wil ik toch een kleine correctie aanbrengen: volgens mij is het een Laplanduil. Zoek hem maar eens op. Een sneeuwuil is (bijna) helemaal wit.

    Liked by 1 persoon

  12. Heel mooi weer en met prooi in de snavel😉
    Fijn weekend

    Liked by 1 persoon

  13. Natuur levenscyclus.

    Liked by 1 persoon

  14. So cute and horrible in the same time🙂

    Liked by 1 persoon

  15. Pragtige foto en interessante inligting,Marylou!

    Liked by 1 persoon

  16. een schitterende foto van deze prachtige roofvogel

    en met interessante uitleg

    prettige dag

    Liked by 1 persoon

  17. Prachtige foto !!!

    Liked by 1 persoon

  18. Een imponerende vogel met prooi, al zij het dan vanachter tralies waar zo’n dier naar mijn mening niet thuishoort. Doet verder natuurlijk niets af aan de foto

    Liked by 1 persoon

  19. Oh how I love them❤ Fantastic shot!! But ewwwww too!😀

    Liked by 1 persoon

  20. Prachtig om te zien. De uil is op zich al heel bijzonder maar met prooi is het helemaal
    Fantastisch.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

