Nog pril

Vandaag spotte ik de 1ste wilgenkatjes op mijn wandeling.

Nog pril maar toch al enkele takjes ontloken, fluweelachtig met aan de top tekenen van een fris groen blaadje.Als het nu stopt met vriezen gaat er heel wat ontluiken.De lente komt schoorvoetend  dichter.

 

20 reacties op “Nog pril”

  1. Nog katjes in de vaas vanaf oktober… 😉
    Zijn wel aan vernieuwing toe 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. ja Marylou het komt er aan , langzaam voor hen die het zien 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Beauty among weeds!

    Liked by 2 people

  4. such beauty! and the soft back focus is well done….
    🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Het teer begin. Altijd mooi om te zien.

    Liked by 1 persoon

  6. een pril begin Marylou

    maar daarom niet minder mooi

    prettige dag

    Liked by 1 persoon

  7. Mooi Marylou. Fijn om te zien, dat geeft ons hoop.

    Liked by 1 persoon

  8. Hier nog niet gezien maar je foto geeft mij moed om er morgen (als het droog is) even er uit te gaan.

    Liked by 1 persoon

  9. De
    lente komt
    schoorvoetend dichter en
    de dichter komt voetje
    voor

    voetje
    dichter bij
    een ontluikend gedicht
    dat door zelfvertrouwen wordt geschoord

    ©vivapo – 29/1/2017

    Liked by 1 persoon

  10. Hahaaaa jij bent wel een optimist Marylou. Eén wilgenkatje maakt nog geen voorjaar maar het is zeker mooi om dit te zien

    Liked by 1 persoon

  11. En mijn gardenia struik bloeit begin dit jaar. Moeder Natuur proberen om de klimaatveranderingen veronderstel ik begrijpen.

    Liked by 1 persoon

  12. Het begin is er weer … maar de winter is nog niet voorbij …

    Liked by 1 persoon

    • Daar ben ik me wel van bewust.Ooit kwam de paashaas op school en er lag een dik sneeuwtapijt..daar heb ik zelfs nog foto’s van..maar alles begint met een eerste stap in de goede richting.Ik was vandaag op wandel,de vogels floten en het voelde aan als lente .Niets sluit sneeuw en koude uit.Maar wat we kregen neemt men ons nooit meer af.

      Liked by 1 persoon

  13. Wilgekatjes zijn zo lieflijk (de naam alleen al). Mooi die observatie.

    Liked by 1 persoon

  14. Ik rook de lente van de week en zag ook al knoppen

    Liked by 1 persoon

  15. Van mij mogen ze nog even terug kruipen in de knop. Ben nog niet klaar met de winter. Wel een leuke foto!

    Gr. René

    Liked by 1 persoon

  16. De eerste tekenen zijn inderdaad weer zichtbaar 🙂
    Prachtig om te zien.

    Liked by 1 persoon

  17. Signs of Spring! Hurrah . Lovely photo Marylou.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

