Vogeltelweekend

Ik heb in de tuin verschilende voederplekken.Nootjes in de bomen,zaden en gedroogde wormen in het voederhuisje.Een bokaal pindakaas op de tuintafel en heel wat struiken met bessen in de tuin.Heb dus het hele jaar door heel wat vogels in de tuin.Ik kan jullie ook vertellen dat de bevroren druiven bij de dooi allemaal zijn opgegeten.

Was vandaag ook op wandel.Heerlijk buiten maar door de dooi wel slijkerig.Ik zag ook in bossen en op terreinen heel wat voedsel hangen voor de vogels. Hier een foto gefotografeerd in Avereghten.Morgen volgen alle foto’s van de wandeling

 

24 reacties op “Vogeltelweekend”

  1. Colorful bird 🙂 PedroL

    Liked by 1 persoon

  2. ja ook hier is er een vogeltel dag
    hier achter mis ik ze , er zijjn bomen uit tuinen verdwenen , met en zonder vergunning , maar weg zijn ze gggrrr

    Liked by 1 persoon

  3. ja als ik de kans heb en het is redelijk weer dan ben ik op pad hoor
    vandaag ook , maar dan anders een uurtje of 5 folders rondbrengen , dat zie ik als wandelen met hindernissen 🙂
    geniet de dag

    Liked by 1 persoon

  4. relatief weinig vogels in mijn ruin Marylou…

    de kauwen en de merels zorgen er voor dat de kleinere vogeltjes niet aan hun trekken komen..

    een prachtige foto

    Liked by 1 persoon

  5. Een fraaie opname van dit Pimpelmeesje Marylou, ik ben benieuwd naar de rest van de foto’s.

    Liked by 1 persoon

  6. Mis de vogeltjes in de tuin maar als ik dan de straat inkijk waar bomen staan dan zie ik ze toch. Mijn eten laten ze nog steeds links liggen op een paar duiven na pfffttt

    Liked by 1 persoon

  7. Dat vogel tellen begrijp ik niet goed hoe je dat precies kan tellen, zonder twee of meerdere keren hetzelfde vogeltje te tellen. Wij hebben niet zo een grote tuin en hoewel ik er ook van alles geplaatst en opgehangen heb, zoals een voederplankje en silo met zaadjes en zonnebloempitten, een silo opgehangen met nootjes een vetbolletje en een pot pindakaas (variatie genoeg dus) komen er bijna geen vogeltjes op af. Enkel twee roodborstjes, de merels die op de broodkruimels en meelwormen afkomen en een koppeltje tortelduiven komen ook af en toe eens kijken of ze iets kijken meepikken. Sporadisch dat er eens een koppeltje pimpelmeesjes komen. het winterkoninkje heb ik ook al een paar keren in de tuin gezien maar niet om het eten die er staat, die zoekt zelf nog zijn eten. Ik denk dat er ook teveel (zwerf)katten in de buurt zijn, helaas. Ik vind het fijn voor jou dat jij wel veel vogeltjes in je tuin op bezoek krijgt 🙂 en dan mogen we ook nog meegenieten van deze mooie foto met pimpelmeesje 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Je moet aangeven wanneer je geteld hebt.En wat er allemaal op afgekomen is in die tijdspanne.Men moet niet altijd een grote tuin hebben maar wat er in je tuin groeit is ook belangrijk.Heb je nestkastjes,heb je bomen,coniferen,klimop en andereklimplanten ,heb je een wildhoekje..dat heeft allemaal te maken met hoeveel vogeltjes in je tuin komen.Wie coniferen heeft staan,hoort het hele jaar door vogeltjes.Coniferen blijven groen en zijn dus de ideale plek om in te verblijven.Ze blijven droog en zitten warm.Teveel katten is natuurlijk ook niet bevoorderlijk.Maar doordat iedereen telt krijgt men een globaal beeld.

      Like

  8. Het geven van de natuur een handje, uitstekend.

    Liked by 1 persoon

  9. Ik heb een voederbakje doorzichtig tegen het raam met zuignappen, superleuk iedere dag een roodborstje en een pimpelmees bij mijn raam.

    Liked by 1 persoon

  10. Het valt hier wat tegen de de vogels in de tuin de laatste tijd. Ik zie ze maar weinig in elk geval, maar het voer verdwijnt toch wel steeds. Ik zal wel op de verkeerde momenten naar buiten kijken, denk ik … 😉

    Liked by 1 persoon

  11. Bij ons zitten best veel vogels in de tuin, ondanks dat ik er eigenlijk niets heb hangen
    Mooie foto heb je gemaakt Marylou groetjes

    Liked by 1 persoon

  12. In mijn tuin ben ik snel uitgeteld maar daar hangt dan ook niets. Toch is wel heel mooi als je ook vanachter je raam iets hebt om te fotograferen

    Liked by 1 persoon

  13. Helaas ook hier minder vogels in de tuin dan vorige jaar. Het valt op…

    Liked by 1 persoon

  14. nog niet hoor Marylou , ze is veel te vroeg 🙂
    komende woensdag is het mijn geboorte dag
    en ik hoop op goed weer , ben ik lekker de hort op
    fijne avond groet

    Liked by 1 persoon

  15. Dag Marylou,
    Je foto’s zijn prachtig
    Wat kan het toch mooi zijn in de natuur he
    Nog een fijne avond groetjes Roosje

    Liked by 1 persoon

  16. Mooi hè , dat hadden we op de camping ook, 4 hoog gaat dat moeilijk 😉Mis ze wel want her zijn pracht beestjes en sterk !

    Liked by 1 persoon

  17. Leuk dat pimpelmeesje aan dat netje. Het is ook geweldig dat we zo om de vogels denken in deze tijd 🙂

    Liked by 1 persoon

  18. Blij te horen dat de druiven hebben gesmaakt 🙂

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

